به گزارش  وبسایت خبری روزنامه سوزجو، کالین در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی ورلد در خصوص اهداف عملیات شاخه زیتون ترکیه در عفرین اظهار کرد: آمریکا از گروه های تروریستی در عفرین و منبج حمایت می کند و در مقابل ترکیه مصمم به رفع این خطر از مرزهای خود است.

وی بیان کرد: گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د در یکسال گذشته بیش از ۷۰۰ عملیات در خاک ترکیه انجام داده و تلفات زیادی را برای ترکیه تحمیل کرده اند.

وی افزود: ما بارها در جوامع بین المللی به آمریکا و سایر کشورهای غربی هشدار دادیم که سیاست حذف یک گروه تروریستی توسط گروه دیگر تروریستی درست نیست و موجب پیچیده تر شدن اوضاع می شود.

کالین اضافه کرد: ترکیه به هیچ عنوان با گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د مسامحه نکرده و در عملیات عفرین با نابودی عناصر گروه های مختلف تروریستی امنیت مرزهای خود را تامین خواهد کرد.

وی اظهار کرد: ما هیچ گونه طمعی به خاک سوریه نداریم چرا که اگر چنین قصدی داشتیم، پیش از این می توانستیم در مناطق جرابلس، الباب و سایر مناطق سوریه مستقر شده و بمانیم.

به گزارش ایرنا، عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین سوریه که از روز شنبه ۲۰ ژانویه تحت نام شاخه زیتون آغاز شده، روز یکشنبه با حرکت نیروی زمینی ارتش این کشور به سمت عفرین ادامه یافت و روز گذشته نیز تپه استراتژیک برصایا به تصرف ارتش ترکیه درآمد.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در عملیات زمینی ارتش ترکیه، پنج روستای حومه عفرین از دست عناصر گروه های کردی سوریه از جمله یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) آزاد شد و ارتش ترکیه حدود هفت و نیم کیلومتر در داخل خاک سوریه در منطقه عفرین پیشروی کرده است.

دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل حق خود می داند.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.

مقامات ترکیه تاکید کردند که در جریان عملیات شاخه زیتون تنها عناصر گروه های تروریستی و پناهگاه و تجهیزات متعلق به آنها مورد هدف قرار می گیرد و تمامی تدابیر لازم برای جلوگیری از وارد آمدن هر گونه آسیب به غیرنظامیان و افراد بی‌گناه در جریان عملیات اتخاذ شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.