علی مجدآرا در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) در محل فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد افزود: در دهه مبارک فجر ۷۱۸ برنامه همگانی در شهرستان‌های مختلف پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها از ۶ بهمن تا ۲ اسفند در تمام شهرستان‌ها اجرا خواهد شد. از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری پیاده‌روی، کوهپیمایی، اجرای مسابقه‌ها در رشته‌های فوتسال، والیبال، آمادگی جسمانی، دارت، طناب‌کشی و تنیس روی میز است که این برنامه‌ها در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی گفت: ۶ بهمن برنامه پیاده‌روی نیز خواهیم داشت که این برنامه طی ۴ مرحله در ۶ ، ۱۳،‌ ۲۰ و ۲۷ بهمن در کشور و به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد و در حقیقت حدود ۴۳۰ شهرستان در اجرای برنامه‌های همگانی درگیر خواهند بود.

مجدآرا افزود: ۱۵ تا ۱۷ بهمن و ۱۷ تا ۱۹ بهمن در دو بخش مردان و زنان مسابقه‌های تنیس روی میز و طناب کشی در خانه ورزش، دارت ۱۹ تا ۲۱ بهمن در شیراز، ۱۵ تا ۱۷ بهمن آمادگی جسمانی در شیراز و همچنین ۲۸ بهمن تا ۲ اسفند مسابقه‌های والیبال در مشهد و فوتسال را در همدان برگزار خواهیم کرد. البته این مسابقه‌ها تنها مختص کارکنان دولت است و سایر مردم نمی‌توانند در این مسابقه‌ها شرکت کنند.

مجدآرا اضافه کرد: یک رویداد بسیار مهم که در دهه مبارک فجر توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی پیش‌بینی شده است، برگزاری جشنواره تندیس‌های یخی و آدم‌های برفی است که ۲۰  تا ۲۲ بهمن در اردبیل برپا خواهد شد. با برگزاری این برنامه به دنبال این هستیم تا نشاط و شادی را در بین مردم ایجاد کنیم. همچنین برگزاری همایش ملی و نمایشگاه تولیدات و خدمات ورزشی از دیگر برنامه‌هایی است که ۲۵ تا ۳۰ بهمن در باغ موزه دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی تاکید کرد:‌ فدراسیون ورزش‌های همگانی یک فدراسیون برنامه‌محور است و ما سند توسعه این فدراسیون را توسط شورای راهبردی تهیه و تنظیم کردیم و تا سال ۱۴۰۴ این سند اجرا خواهد شد. با اجرای این سند به دنبال این هستیم تا نشاط و شادابی را در بین مردم به ارمغان بیاوریم و آن‌ها را به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق کنیم. ما طبق آماری که در طی دو سال گذشته داشتیم توانستیم ۲۱ درصد مردم را به سمت ورزش همگانی هدایت کنیم. البته این آماری است که توسط مرکز آمار ایران استخراج شده است. امسال نیز با تمهیداتی که صورت گرفته است و بر اساس سند توسعه راهبردی ورزش همگانی سعی داریم با کمک مرکز آمار ایران و با استفاده از اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان علمی آمار مشارکت مردم در ورزش همگانی را در طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ استخراج و تا پایان سال به صورت رسمی اعلام کنیم.

مجدآرا یادآور شد: ما امسال در اجرای برنامه‌ها عملکرد موفقی داشتیم و باید بگویم امسال یکی از فدراسیون‌های برتر در بین فدراسیون‌های ورزشی بودیم به طوری که از سوی سازمان جهانی ورزش همگانی تندیس و لوح تقدیر به وزارت ورزش و جوانان اهدا شد. ضمن اینکه در کسب کرسی‌های آسیایی و جهانی نیز پیشتاز بودیم و توانستیم در آسیا و جهان صاحب کرسی‌های خوبی شویم. در بخش آموزش نیز سال گذشته بالاترین رتبه را کسب کردیم و امسال نیز با همین رویه سعی کردیم بهترین آمار را در بخش آموزش داشته باشیم به طوری که بالاترین آمار کارآفرینی در سطح کشور اختصاص به فدراسیون ورزش همگانی داشت.

رییس فدراسیون ورزش همگانی اضافه کرد: در امور بین‌المللی و برگزاری کلاس‌های بین‌المللی نیز باید بگویم بیش از ۸ رشته بین‌المللی را برگزار کردیم و بالاترین آمار کلاس بین‌المللی را داشتیم. همچنین در بخش نشریات نیز تاکنون ۲۲ کتاب توانسته‌ایم منتشر کنیم و امسال سعی کردیم بالاترین آمار مشارکت ورزش همگانی را در بخش زنان داشته باشیم تا از نظر ورزش همگانی در بین اقشار مختلف مردم بویژه زنان رشد داشته باشیم. در حقیقت وظایف خود را به خوبی اجرا کردیم و مشکلی از نظر اجرای برنامه‌های امسال نداشتیم.

او با اشاره به انتشار کتاب "گفتمان ورزش همگانی در نظام بین‌المللی" گفت:‌ در این کتاب مطالعات تطبیقی کشورهای مختلف جهان در ورزش همگانی انجام شده است که البته این کتاب زیر چاپ است و بعد از انتشار راهکارهای گسترش ورزش همگانی در کشورهای مختلف جهان را به تمام ارگان‌ها، نهادها و فدراسیون‌ها ارائه خواهیم داد . در حقیقت کتاب ماندگار و خوبی در جهت چگونگی گسترش ورزش همگانی در بین اقشار مختلف مردم است.

مجدآرا در پایان درباره بودجه فدراسیون در سال آینده خاطرنشان کرد: در سال گذشته بودجه فدراسیون ورزش همگانی ۲.۵ میلیارد تومان بود که تا الان ۶۰ درصد این بودجه محقق شده و امیدواریم تا پایان سال بقیه بودجه نیز محقق شود. در سال آینده نیز امیدواریم ۱۵ درصد بودجه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند تا در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده دغدغه‌ای نداشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.