رویترز گزارش داد، این در حالی است که این طرح شدیدا از سوی دولت کوبا محکوم شده است.

یک آژانس وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: این نیروی ضربت قرار است به بررسی چالش‌های تکنولوژیکی و فرصت‌ها برای توسعه دسترسی به اینترنت و رسانه‌های مستقل در کوبا بپردازد.

همچنین در این بیانیه آمده است که قرار است اعضای این به اصطلاح نیروی ضربت اینترنتی دولت آمریکا و نمایندگان سازمان‌های غیردولتی در تاریخ ۷ فوریه برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کنند.

به دنبال اعلام این طرح روزنامه کمونیستی "گرانما" وابسته به حکومت کوبا، آمریکا را متهم کرد که به موجب این طرح "مصمم به براندازی نظم داخلی کوبا است".

روزنامه گرانما نوشت: در گذشته واشنگتن از عباراتی مثل "کار در جهت آزادی بیان" و "توسعه دسترسی به اینترنت در کوبا" استفاده کرده تا صرفا بر طرح‌های بی ثبات کننده خود سرپوش بگذارد.

این روزنامه تاکید کرد که در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴۰ درصد کوبایی‌ها به اینترنت متصل شدند که در مقایسه با سال ۲۰۱۰ افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

برخی تحلیلگران نیز به دولت آمریکا هشدار دادند که این طرح نیروی ضربت ممکن است نتیجه عکس بدهد.

یکی از این تحلیلگران به نام مایکل بوستامانته، استادیار رشته تاریخ آمریکای لاتین در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا گفت: با قرار دادن مساله دسترسی به اینترنت در یک چارچوب صراحتا سیاسی ما شاهد خواهیم بود که تنها موانع بیشتری برای شرکت‌های مخابراتی آمریکا که توانسته‌اند با طرف کوبایی شراکت پیدا کنند به وجود خواهد آمد.

مقام‌های کوبا با وجود آنکه در این کشور طرح‌هایی برای دسترسی بیشتر مردم به اینترنت از طریق تلفن خانگی و اتصال با وای فای به اجرا گذاشتند اما اکثر کوبایی‌ها برخلاف بسیاری از کشورهای جهان هنوز از طریق تلفن‌های همراه نمی‌توانند به اینترنت متصل شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.