روز گذشته، چهارشنبه چهارم بهمن، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت برای تماشای نمایش «شلتر» به تئاترشهر رفت.

«شلتر» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی امین میری به داستان تعدادی از زنان کارتن‌خواب می‌پردازد که در یک شلتر (محلی برای اسکان موقت بی‌خان‌‌مان‌ها) گرد هم جمع شده‌اند.

وزیر بهداشت پس از دیدن نمایش گفت: «این نمایش یکی از مهمترین مسائل اجتماع را روایت می‌­کند که به شدت غم‌انگیز است و همه ما در آن نقش داریم.»

او  افزود: «این رو­زها کشور و از جمله پایتخت به موضوع این اثر مبتلا بوده و این مسئله مایه تاسف است. در گذشته به این موضوع اشاره کردم و همچنین درباره آن از مسئولان عالی رتبه نظام نیز شنیده­‌ام ولی به هرحال این اثر نیز نشان می‌دهد که انتخاب آدم‌­ها تا چه اندازه در سرنوشت‌شان تاثیرگذار است. جوان‌­ها باید مراقب انتخاب­‌های خود باشند؛ گاهی یک انتخاب اشتباه، مسیر زندگی یک نفر را به طور کامل تغییر می­‌دهد.»

وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم ادامه داد: «بخشی از این آسیب­‌ها به روابط اجتماعی هر فرد مربوط می­‌شود که البته پدر، مادر و بزرگترها در این موضوع بسیار تاثیرگذار هستند. عامل مهم دیگر رشد بچه‌­ها در کنار حکومت و دولتی است که در سوق دادن استعدادها به سمت گزینه­‌های بد و یا خوب مسئول است.»

او در پایان یادآور شد: «دیدن این نمایش انگیزه‌ای را در من ایجاد کرد تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای تاسیس یک مرکز شبانه‌روزی که به این افراد اختصاص داشته باشد، فراهم کنم. البته امیدوارم این مکان تازه بتواند اعتماد آن‌ها را به سوی ما جلب کند. چرا که یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه عدم اعتماد این افراد بوده که دوست ندارند در مراکز ما باشند و جمع خودشان را ترجیح می‌­دهند. با همه این تفاسیر تاسیس چنین مرکزی یکی از ضروریات به شمار می­آید.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.