احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، پس از شنیدن سخنان پو‌رسید آقایی‌ در دفاع‌ از طرح جدید ترافیک‌ اظهار کرد: از آنجایی که خبرنگاران به عنوان نیرو‌هایی هستند که بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر‌ را در سطح‌ شهر‌ به انجام می‌رسانند‌ و از کمبودها و مشکلات می‌گویند‌، ضرورت دارد‌ از طرح‌ ترافیک‌ برخوردار شوند.

عضو شورای شهر تهران‌ با بیان اینکه‌ حذف طرح ترافیک خبرنگاران‌ در واقع دیده نشدن شهر است، خاطرنشان کرد: ضروری است اسامی خبرنگارانی که از طرح ترافیک استفاده می‌کنند در سایت شورای شهر و شهرداری اعلام شود.

مسجد جامعی‌ با مخالفت‌ شدید‌ نسبت به حذف سهمیه طرح ترافیک‌ خبرنگاران ادامه داد: با توجه به جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران‌ و عکاسان خبری‌ باید گفت‌ این قشر بخشی از مسئولیت‌های شورای شهر را‌ انجام می‌دهند و حذف‌ سهمیه‌ آن‌ها‌ به معنای‌ پنهان کردن‌ بخشی از مشکلات شهر است.

عضو شورای  شهر تهران با اشاره به ابهام در توزیع طرح ترافیک خبرنگاران در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های اخیر نزدیک به هزار و ۳۰۰ طرح ترافیک به وزارت ارشاد داده شد که آن را میان گروهی از خبرنگاران و نشریات توزیع‌ کرد.

وی افزود: بیش از این، تعدادی هم به  شهرداری‌ اختصاص می‌دادند که گفته می‌شد توسط این نهاد میان خبرنگاران و صدا و سیما توزیع می‌شد.

مسجد جامعی در ادامه به مبهم بودن چگونگی توزیع طرح ترافیک در گذشته پرداخت و تأکید کرد: در دوره چهارم‌ که طرح ترافیک‌ میان خبرنگاران توزیع می‌شد، درخواست کردم تا اسامی خبرنگاران منتشر شود و روی سایت قرار بگیرد تا شفافیت لازم در این خصوص وجود داشته باشد، اما متأسفانه این خواسته عملی نشد و مسئولان هم اقدامی انجام ندادند.

وی با تأکید بر اختصاص‌ طرح ترافیک به خبرنگاران اظهار کرد: حداکثر یک و نیم درصد از کل مجوزهای صادر شده در موارد خاص‌ با اعمال ضریب‌ نیم‌ باید تعیین‌ و محاسبه‌ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.