عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مشکلات به وجود آمده پس از بارش برف در تهران و شهرستان ها افزود: ستاد مدیریت بحران چهارشنبه گذشته به تک تک دستگاه ها اعلام کرد که جبهه پرنفوذی در حال ورود به کشور است که ۱۹ استان را در بر خواهد گرفت.

رحمانی فضلی ادامه داد: بیشترین مشکلات در استان تهران و قزوین رخ داده البته هیچ گونه آسیب جدی نداشتیم و توانستیم بیش از ۸ هزار نفر را در ستاد بحران اسکان داده ، ۲ هزار و ۵۰۰ اتومبیل را از میان برف نجات و ۱۰ هزار نفر را تغذیه کنیم. اما در برخی موارد مانند جاده قم- تهران و کرج به تهران و قزوین در برف روبی با کندی مواجه بودیم، که البته این موضوع به صاحبان خودروها برمی گردد که بدون تجهیزات کامل وارد جاده ها شده و به توصیه پلیس توجه نکردند.

وزیر کشور تصریح کرد: مسئولان دستگاه های مرتبط با این موضوع باید پاسخگو باشند و رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت به من مسئولیت داد که بتوانیم این مشکلات را احصا کرده و اگر سستی و کم کاری وجود دارد به رئیس جمهوری گزارش دهیم. البته این تجربه ای شد که دیگر چنین اتفاقی نیفتد ولی مردم نیز باید با ما همکاری کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.