در این نظرسنجی &#۳۹;لاشا تالاخادزه&#۳۹; وزنه بردار گرجستانی با ۹ هزار و ۸۰۴ رأی مقام نخست و &#۳۹;محمود اهاب&#۳۹; از مصر با هشت هزار و ۴۹۱ رأی رده دوم را بدست آورد.

در این نظرسنجی، مرادی از کشورمان از مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۱ رأی، سه هزار و ۱۴۲ رأی کسب کرد و در جای سوم رده برترین های وزنه برداری جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.

این ورزشکار، آذر امسال در جریان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان موفق به شکستن رکورد جهانی شد.

مرادی در حرکات یک ضرب با ۱۸۴ کیلوگرم، مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه ۲۱۹ کیلوگرم، مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز بدست آورد.

مرادی همچنین در دومین حرکت برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی، رکورد دو ضرب جهان را پس از ۱۷ سال، یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را که به نام خودش بود، چهار کیلوگرم ارتقاء داد.

«سیمون کولچی» از لهستان از سال ۲۰۰۰ میلادی رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته ۹۴ کیلوگرم را در اختیار داشت.

مرادی پیشتر در بازی های داخل سالن آسیایی که شهریور امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت یک ضرب وزنه ۱۸۵ کیلوگرم و در دو ضرب وزنه ۲۲۸ کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع ۴۱۳ کیلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کیلوگرم ارتقاء داد.

این ورزشکار در دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو توانست بر سکوی قهرمانی بایستد و اولین مدال آور تاریخ ورزش استان در المپیک لقب گرفت.

مرادی، زاده شهرستان لنجان(در ۴۵ کیلومتری اصفهان) است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.