رویترز گزارش داد، اعتماد میان آمریکا و ترکیه در پی یکسری عدم توافق‌ها به ویژه بر سر بحران سوریه مخدوش شده و حالا ترکیه به دنبال بازسازی این اعتماد است.

روابط بین این دو کشور عضو ناتو در جریان حمایت آمریکا از نیروهای شبه نظامی کرد موسوم به "سوریه دموکراتیک" مخدوش شده است. ترکیه این گروه شبه‌نظامی را تروریست می‌داند اما آمریکا آن را برای مقابله با داعش ضروری می‌داند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری TGRT گفت: اعتماد بین دو کشور مخدوش شده است. ما باید آن را بازسازی کنیم. روابط بین دو کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: زمانی که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه بیاید، ما این ایده‌ها و انتظارات را به اشتراک می‌گذاریم.

اخیرا رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که وزیر امور خارجه آمریکا و ژنرال  هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است در آینده‌ای نزدیک به ترکیه بیایند. اما وزیر امور خارجه ترکیه به زمان این سفر اشاره‌ای نکرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه گفت: آمریکا باید نگرانی‌های ما را درک کند. شما با این گروه تروریستی که همان یگان‌های حفاظت خلق در سوریه هستند، همکاری می‌کنید اینها تهدیدی علیه ما هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.