رویترز گزارش داد، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بر عملکرد این سامانه نظارت کرد و پس از آن توضیحات مقام‌های نیروهای دفاع از خود یا همان ارتش ژاپن را شنید. در این بازدید، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن و آدمیرال کاتسوتوشی کاوانو، از افسران عالی‌رتبه ارتش ژاپن او را همراهی کردند.

 

اونودرا با تاکید بر پیشرفت فناوری موشکی کره‌شمالی و افزایش قدرتنمایی دریایی چین گفت: خوشحالم که فرصتی به وجود آمد تا درک آمریکا از شرایط امنیتی دشوار ژاپن عمیق‌تر شود.  

 

مایک پنس عصر امروز با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن دیدار می‌کند و انتظار می‌رود مذاکرات بر روی تحکیم ائتلاف امنیتی آمریکا – ژاپن در مواجهه با تهدید برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی متمرکز باشد. سفر او به کره‌جنوبی از پنج‌شنبه با بازدید کیم یونگ نام، رئیس تشریفات کره‌شمالی از بازی‌های زمستانی همزمان می‌شود که ارشدترین مقام کره‌شمالی است که از زمان پایان جنگ دو کره وارد کره‌جنوبی می‌شود.      

 

معاون ترامپ احتمال دیدار با مقام‌های ارشد کره‌شمالی را رد نکرده است اما رئیس‌جمهوری آمریکا مذاکرات با پیونگ‌یانگ در آینده نزدیک را مورد تردید قرار داده است. پنس در مسیر ژاپن هشدار داد: پیام من به کره‌شمالی واضح است؛ واشنگتن و متحدانش پیونگ‌یانگ را تحت فشار می‌گذارند تا برنامه‌های موشکی و هسته‌ای را رها کند. پیام من یکسان است و آن این است که کره‌شمالی باید یکبار و برای همیشه برنامه تسلیحات هسته‌ای و جاه‌طلبی موشک بالستیک را رها کند.  

 

همچنین انتظار می‌رود مایک پنس بر لزوم هماهنگی نزدیک‌تر میان ایالات متحده آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی تاکید کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.