اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح ۳۷ هزار هکتار از شبکه‌های فرعی آبیاری و ذهکشی شهرستان دهلران اظهار کرد: مقام معظم رهبری رهبری در سال ۹۳ مجوز تخصیص ۱۰ میلیارد دلار برای اجرای طرح های کلان ملی صادر کردند که همه این اعتبار برای اجرای طرح های آب و خاک در این مناطق هزینه شده است .

وی افزود: در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی هیچ گونه محدودیتی برای استقرار صنایع وابسته به آب و تامین نیازهای آبی این صنایع نداریم و در صدد راه اندازی شرکت فولاد در ایلام هستیم ومنابع آب آن نیز قابل تامین است.

جهانگیری در مورد طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ایلام و خوزستان نیز گفت: یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای این طرح تخصیص یافته و هزینه شده و روند پیشرفت کار طبق زمان بندی تعیین شده انجام گرفته است .

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در سال ۷۴ و در جریان سفر رهبری به خوزستان احیای ۵۵۰هزار هکتار از اراضی ایلام و خوزستان مصوب شد که تا قبل از استقرار دولت فعلی پیشرفت پروژه تنها ۶۵ هزارهکتار بوده که در طول چهارسال گذشته این مقدار به ۳۲۰ هزار هکتار رسیده است .

وی عنوان کرد: سهم استان ایلام از این طرح ۵۰ هزار هکتار است که در مرحله نخست ۳۷ هزارهکتار ان به بهره برداری رسیده و ۱۶ هزار هکتار نیز در حال اجرا است و خواسته نماینده استان در مجلس مبنی بر تخصیص آب به اراضی این حوزه را از طریق وزارت نیرو پیگیری می کنیم .

معاون اول ریاست جمهوری گفت: همچنین طرح سامانه گرمسیری استان های کرمانشاه و ایلام اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد که اجرای آن تحول خوبی در کشاورزی این مناطق ایجاد می کند .

وی در مورد مرز چیلات و تصویب آن در وزارت کشور هم اظهار کرد: در سفر آینده به کشورعراق و با توجه به رابطه خوب ایران با عراق این پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و به مدد توجه دولت امروز دشت عباس به مرکز تولید و کشاورزی و فعالیت های اقتصادی استان و حتی کشور تبدیل شده است .

جهانگیری تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از سلطه قدرت های بیگانه خارج ساخت و پیوند مستحکم ملت و امام در دوران مبارزات و جنگ تحمیلی ایران را پیروزی رساند .

وی نقطه کلیدی پیروزی انقلاب و استقراار آن را حاصل وحدت و انسجام امام و امت دانست و افزود: امروز نیز این وحدت و پیوند عمیق بین مردم و رهبری وجود دارد و تا با وجود انسجام ملت خدشه ای به انقلاب و نظام از سوی دشمنان وارد نمی شود .

جهانگیری تاکید کرد: وقتی کشور دچار تقرفه و چندگانگی شود کشور آسیب می بیند و با توجه به چالش های پیش رو در سطح بین اللمل و منطقه پر التهاب خاومیانه ما باید ضمن حفاظت و حراست از ایران و جلوگیری از ورود ناآرامی ها به داخل کشور آتش فتنه را از منطقه دور کنیم .

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت های بین المللی نمی گذارند کشورهای منطقه به سمت تولید و پیشرفت بروند، گفت: مسئولان کشور ایران به دنبال رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه مناطق و افزایش رفاه مردم هستند .

وی کم آبی و مسائل زیست محیطی را از چالش های مهم کشور دانست و افزود: مسائل محیط زیست در شهرهای مختلف کشور به ویژه ایلام، خوزستان و شرق کشور مشکل آفرین است ولی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی کشور و با برنامه ریزی های اصولی و همکاری ملی همه این مشکلات قابل حل هستند .

جهانگیری تاکید کرد: مشکل وقتی است که مسولان به جای حل مشکلات و تلاش برای عبور مردم از سختی ها به فکر منافع و مطامع خود باشند در حالیکه که راهکار برون رفت کشور از معضلات حفظ انسجام و وحدت ملی و کار جهادی است .

وی بر ضرورت حفظ انسجام و اتحاد درخصوص منافع ملی تاکید کرد و گفت: منافع ملی کشور با هیچ موضوعی قابل معاوضه و عقب نشینی نیست و همه گروه ها باید به دنبال امنیت پایداری و پیشرفت کشور باشند .

معاون اول رئیس جمهور در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: این بار هم مردم ایران با اتحاد و انسجام در روز ۲۲ بهمن بار دیگر اقتدار خود را نمایش می دهند و اجازه خودنمایی به دشمنان انقلاب را نمی دهند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.