محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در بخشی از صبحت‌های خود تصریح کرد: حتما در بین مردم برخی از دلخوری‌ها و ناراحتی ها وجود دارد،  مطالبات به حقی دارند که بعضا ناشی از کمبودها و مشکلات موجود در کشور است و این وظیفه همه مسولان کشور است که به مطالبات به حق مردم به عنوان بزرگترین سرمایه راهبردی نظام  توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به خرید گسترده تسلیحات از سوی برخی کشورهای منطقه از قدرت‌های بزرگ در راستای تامین امنی‌تشان ادامه داد: ما کشورمان همچون برخی کشورهای منطقه نیست که بقا و امنیتش وابسته به خرید تسلیحات از خارج از کشور باشد.

 

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امنیت ایران وابسته به حضور مردم در صحنه است، بنابراین باید توجه جدی به مطالبات و حقوق این مردم داشته باشیم و اینها برای جمهوری اسلامی ایران ارزشی راهبردی محسوب می شوند و در همین چارچوب همانطور که اشاره کردم باید به این خواسته ها و مطالبات توجه ویژه ای داشت.

 

محسن هاشمی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن با بیان اینکه مردم ایران بدون نگاه به مسائل سیاسی و اختلاف‌ نظرها در این مراسم شرکت می‌کنند، اظهار کرد: این حضور پیامی به دنیا دارد مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی توانسته است ،استقلال خود را حفظ کند و حتی یک نفر در خارج از کشور نمی‌تواند تصور کند که در سیاست‌های نظام دخالت کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه به طور متوسط هر سال یک بار انتخابات برگزار شده است و مردم سرنوشت خود را با تعیین مسئولین انتخاب کرده‌اند، تصریح کرد: من امیدوارم کارآمدی نظام هر روز مانند مشروعیت آن بیشتر شود تا مردم احساس کنند مسئولان می‌توانند مشکلات را حل کنند. البته صحبت‌های مسئولین نیز امیدوارکننده باشد تا این امید به مردم داده شود که مسئولان درد مردم را شنیده و برای حل آن تلاش می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.