اسکای‌نیوز گزارش داد، مسئولان آمریکایی اعلام کردند، هواپیمای بدون سرنشین آمریکا یک دستگاه تانکِ ساخت روسیه از نوع «تی-۷۲» را در سوریه منهدم کردند.

این حمله، که هواپیمای آمریکایی «ام. کیو- ۹ ریبر» آن را در نزدیکی «الطابیه» در شمال استان دیرالزور صورت داد، تلفاتی در میان نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا و یا نیروهای محلی مورد حمایت واشنگتن نداشت.

ژنرال «جفری هاریگان» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگاران، از اظهارنظر درباره هویت سرنشینان این تانک منهدم‌شده خودداری کرد.

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود در پی این حمله، دو تن از نیروهای همپیمان دولت سوریه کشته شدند.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا نیز این حادثه را «جزئی» توصیف کرد و گفت مایل نیست این حمله را به عنوان حمله‌ای بزرگ تلقی کند.

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش، شنبه نیز اعلام کرد، در پی حمله نیروهای حامی دولت سوریه به مقر نیروهای مورد حمایت واشنگتن در دیرالزور، جنگنده‌های آمریکایی دست به حمله تلافی‌جویانه علیه آنها زدند که در پی آن، بیش از ۱۰۰ تن از این نیروهای همپیمان کشته شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.