روسیا الیوم گزارش داد، ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد: فلسطین تلاش می‌کند تا طرفی غیر از آمریکا میانجی‌گر گفت‌وگوی صلح باشد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که مذاکرات صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در گذشته "اتلاف وقت" بود.

وی در ادامه افزود: فلسطینی‌ها آماده گفت‌وگوی مستقیم با اسرائیل در یک میدان بی‌طرف مانند مسکو یا سوچی هستند.

مالکی همچنین تاکید کرد: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی طی گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تمایل خود را در این خصوص ابراز داشت.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: طرف فلسطینی تمایل واقعی روسیه برای از سرگیری مذاکرات صلح را احساس کرده، اما ما همچنان تاکید داریم که از سرگیری این مذاکرات مربوط به بی‌طرفانه بودن آن براساس اصول ثابت فلسطینی است.

مالکی تصریح کرد: به زودی طرح فلسطینی که در بردارنده افکار جدید است برای جامعه جهانی اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اظهار داشت: روسیه قدرت گسترده‌ای در اقناع تمامی طرف‌ها به خاطر از سرگیری مذاکرات دارد؛ با توجه به اینکه فلسطین  و ملت آن با میانجی‌گری واشنگتن به عنوان تنها میانجی برای این مذاکرات مخالف هستند.

مالکی تاکید کرد که طرف فلسطینی به دنبال چارچوبی برای روند صلح خارج از میاجی‌گری واشنگتن جهت رویارویی با پیامدهای تصمیم  آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور به این مکان است.

وی همچنین گفت: عوامل موفقیت‌آمیز برای اداره روند سازش در خاورمیانه، باید شامل چارچوبی باشد که بتواند به نظارت بر روند صلح بپردازد و طرف‌های متعددی را شامل شود و همچنین بر قطعنامه‌های بین‌المللی و قانون پایبند و بر اصل راه‌حل تشکیل دوکشوری تکیه داشته باشد و هدف آن تشکیل کشور فلسطین و فعالیت آن در چارچوب زمانی مشخص باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.