العالم گزارش داد، یک منبع در وزارت کشور سوریه اعلام کرد، ۸ نفر بر اثر اصابت ۱۴ گلوله خمپاره به محله های غسانی و القصاع در شهر دمشق زخمی شدند.

محله الطوما و القصور در دمشق هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت که گروه‌های مسلح شلیک کرده بودند. دمشق پایتخت سوریه با دهها گلوله خمپاره گلوله باران شد و افزایش شمار شهدا و زخمی ها ادامه دارد. هیچ منطقه ای در پایتخت سوریه از این حملات در امان نمانده است و افراد مسلح در عمل به دستورات خارجی ها و کسب رضایت آنان، این حملات را انجام می دهند. شمار دیگری نیز دیروز قربانی حملات خمپاره ای افراد مسلح مستقر در غوطه شرقی شدند.

علی مخلوف نویسنده و خبرنگار سوری گفت: ریاض به جیش الاسلام (یکی از گروههای تروریستی مورد حمایت رژیم سعودی) دستور داده است به دمشق حمله کند. پیش زمینه این حمله نیز حملات خمپاره ای است و سپس حمله گسترده و سازمان یافته به محله های نزدیک به دمشق مثلا به محله الاسد حمله خواهد شد.

حرکت و تردد در خیابان‌های دمشق با وجود تشدید حملات ترورریستی قابل قبول است و هدف از این حملات نیز وحشت افکنی و ایجاد ترس و هراس در میان مردم است. با وجود نگرانی ها اما مردم به سر کارهایشان می روند اما کودکانشان را دیروز به برخی از مدارس نفرستادند زیرا این مدارس دیروز اعلام کردند تعطیل هستند.

یک شهروند سوریه گفت: نباید با (تروریستها) کنار آمد. اگر چنین شود کشور به همان نقطه اول باز می گردد. اگر آنها راست می گویند با اسرائیل بجنگند.

بیمارستانها مملو از زخمی هاست. ارتش به منابع شلیک خمپاره ها پاسخ داد و شماری از سکوهای شلیک را در عین ترمه و عربین در غوطه شرقی منهدم کرد. این در حالی است که ارتش سوریه برای نبرد بزرگ با تروریست‌ها در غوطه شرقی آماده می شود.گروه‌های مسلح نتوانسته اند عزم و اراده ملتی را بشکنند که هفت سال ایستادگی کرده است. غرب وظیفه ارتش سوریه را در دفاع از کودکان و زنان این شهر در برابر تروریست‌های مستقر در اطراف آن انکار می کند و بر کشتار سازمان یافته غیر نظامیان چشم بسته است و آن را محکوم نمی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.