جفری فلتمن روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی از شرایط سوریه به ویژه پس از تصویب قطعنامه آتش بس ۳۰ روزه در سراسر این کشور، افزود: اگر سرمایه گذاری درستی در راه حل سیاسی نشود رسیدن به صلح در سوریه بعید خواهد بود.

وی ادامه داد: باید از همه کشورهای درگیر بخواهیم که از نفوذشان برای رسیدن به صلح استفاده کنند.

همچنین مارک لوکاک معاون کمک های انسان دوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد هم با ارائه گزارشی از وضعیت سوریه اظهار کرد: هیچ کمک بشر دوستانه ای به غوطه شرقی پس از سه روز ارسال نشده است و همچنان بمباران ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش های رسیده، افراد زیادی کشته شده اند و اماکن بهداشتی و درمانی به وسیله حملات هوایی مورد هدف قرار گرفته اند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: درغوطه شرقی ۱۵ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده اند. ما گزارش هایی داریم که به دلیل عملیات های نظامی افراد زیادی در عفرین هم تحت محاصره قرار گرفته اند.

لوکاک دسترسی همه مردم به کمک های انسان دوستانه، پایان محاصره و ارسال خدمات بهداشتی و غذایی را گام فوری در سوریه برشمرد و از اعضای شورای امنیت پرسید: چه زمانی قطعنامه ها اجرایی خواهند شد؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز شنبه این هفته قطعنامه ای را تصویب کرد که به موجب آن باید در سراسر سوریه آتش بس برقرار شود اما این آتش بس شامل گروه های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و سایر تروریست های فردی و گروهی نمی شود.

تروریست ها با حضور در غوطه شرقی از مردم بی گناه به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و در مدارس و بیمارستان ها مستقر شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.