این منابع در گفت‌وگو با شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه اختلافات درون ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی باعث تسریع در روند انتخابات زودهنگام خواهد شد، اظهار داشتند، اعتقاد حاکم در داخل این ائتلاف و احتمالات حاکی از آن هستند که انتخابات در ژوئن سال جاری میلادی به صورت زودهنگام برگزار خواهد شد.

این منابع افزودند، حزب "یهودیت توراتی" و دیگر احزاب مذهبی موافقت با قانون بودجه کل مصوب شده در داخل ائتلاف دولتی برای سال ۲۰۱۹ را منوط به تصویب قانونی در کنست (پارلمان اسرائیل) کرده‌اند که مانع از جذب چهره‌های مذهبی یهود در ارتش می‌شود.

قرار است که پیش‌نویس قانون بودجه سال ۲۰۱۹ طی دو هفته آتی تصویب شود.

موشه کحلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز با افزایش فشارها بر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها به دلیل اتهامات فساد تحت بازجویی است، تهدید کرد، در صورتی که یکی از طرف‌های ائتلاف دولتی فعلی مانع از تصویب بودجه کل ۲۰۱۹ شود، این ائتلاف را منحل کرده و به سوی برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام گام بر می‌دارد.

کحلون به طرف‌های ائتلاف اعلام کرد، در صورتی که بودجه در تاریخ مقررش تصویب نشود، استعفا خواهد داد و به این ترتیب کابینه منحل شده و مجبور به برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام می‌شود.

احزاب مذهبی در کنست رژیم صهیونیستی که در ائتلاف حاکم نیز حضور دارند، لغو قانونی مبنی بر رفتن چهره‌های مذهبی یهودی به خدمت سربازی را شرط موافقتشان با بودجه ۲۰۱۹ اعلام کردند.

احزاب مذهبی کنست می‌دانند که رسانه‌ها و ساکنان اراضی اشغالی در حال حاضر درگیر پرونده‌های فساد نتانیاهو بوده و هرگز آنها را مسؤول فروپاشی ائتلاف موجود نخواهند دانست. آنها لغو قانون خدمت سربازی برای خود را شرطی برای حمایت از بودجه کل ۲۰۱۹ تعیین کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.