خبرگزاری قطر گزارش داد،  آنتونی زینی، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه و تیم لندرکنگ، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه در امور کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس در آمریکا با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و در خصوص تنش در روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس با وی گفت وگو کردند.

در این دیدار محمد بن حمد آل ثانی، معاون امیر قطر در امور سرمایه‌گذاری نیز حضور داشت.

در این نشست همچنین تمامی تدابیر غیرقانونی، که کشورهای محاصره‌کننده (عربستان، بحرین، امارات و مصر) علیه قطر اتخاذ کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

آنتونی زینی و تیم لندرکنگ روز یکشنبه در کویت با صباح الاحمد الصباح، امیر کویت نیز دیدار کرده بودند و طی این دیدار خالد جارالله، معاون وزیر خارجه و تعدادی از مسئولان کویتی و نیز لورنس سیلورمن، سفیر آمریکا در کویت نیز حضور داشتند.

یک منبع در وزارت خارجه آمریکا درخصوص سفر این دو فرستاده آمریکایی به دوحه اعلام کرد که هدف از این سفر ارتباط داشتن با تمامی طرف‌های بحران خلیج فارس است.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد که این دو فرستاده آمریکایی طی این دیدار به بررسی راه حل برای اختلافات و مقدمات نشست آتی سران آمریکایی و کشورهای  عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهند پرداخت.

هدف زینی و لندر کنگ دعوت طرف‌ها به تلاش برای دستیابی به سازش و وحدت در شورای همکاری خلیج فارس است.

همزمان با سفر این دو فرستاده آمریکایی، امیر کویت دو پیام جداگانه را به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین ارسال کرد.

پیشتر  خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در کمپ دیوید در ماه مه میلادی به منظور حل بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس با دوحه نشستی برگزار کند و این نشست تنها در صورتی برگزار می‌شود که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به پیشرفتی درخصوص حل این بحران دست یابند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.