فاطمه راکعی صبح امروز در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه زنان وتولید ملی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات زیادی برای ارتقاء جایگاه زنان در کشور انجام شده است، ادامه داد: تا رسیدن به اهداف فاصله داریم و باید تلاش مضاعفی انجام گیرد.

وی با بیان  اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ارتقاء توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و حمایت‌از برندهای آنها انجام گرفته گفت: زنان در همه جوامع از جمله کشور ما از بسیاری از حقوق اجتماعی محروم هستند و تبعیض از مسائل اجتماعی و فرهنگی زدوده نشده است و علی رغم تلاش‌های چهل ساله این تبعیض‌ها هنوز تا حدودی ماندگار است و این در حالی است که زنان نیمی از جمعیت فعال کشور هستند که باید با همه ظرفیت در صحنه حاضر شوند.

راکعی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری، از همه ظرفیت زنان در محلات استفاده می شود گفت: با همکاری زنان در سطح محلات طرح و ایده‌های آنها را جمع آوری می‌کنیم تا برنامه ریزی‌ها انجام گیرد.

وی با بیان اینکه انتقادات و پیشنهادات در خصوص وضعیت روند توانمند سازی زنان جمع آوری شده است تصریح کرد: یکی از اهداف ما مشارکت در تولید محصولات استانی وملی است که استارت این کار در نمایشگاه یازدهم خورده است و در نظر داریم با همکاری زنان در سایر استان‌ها محصولات ملی که قابل عرضه در سطح بین المللی باشد را تولید کنیم.

وی همچنین از افزایش تعداد نمایشگاه‌های زنان وتولید ملی از دو بار در سال به چهار بار خبر داد و گفت: همچنین از استارت آپ‌های تولید زنانه برای اولین بار حمایت می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.