کاهش شدید دمای هوا و بارش برف و کولاک موجب ترکیدن خطوط لوله انتقال آب در برخی مناطق بریتانیا شده و آب هزاران خانوار قطع شده است.

این گزارش افزود: موج سرمای هوا در سراسر بریتانیا و ایرلند زندگی روزمره مردم را با اختلال روبرو کرده و منجر به مرگ حداقل ۱۴ نفر شده است.

بیش از ۲۰ هزار خانه در لندن طی دو روز گذشته بر اثر ترکیدن لوله های آب با قطع آب آشامیدنی روبرو شدند ولی شرکت های عرضه کننده آب اعلام کرده اند که تعداد این خانه ها تا امروز دوشنبه به ۱۲ هزار واحد کاهش یافته است.

مشکلات مربوط به تامین آب موجب شده است تا تعدادی از مدارس بریتانیا نیز امروز تعطیل شود. سازمان های بهداشت و درمان بریتانیا نیز از مردم خواسته اند تا خون اهدا کنند، شرایط بد آب و هوایی و حوادث مربوط به آن موجب کاهش ذخایر خون شده است.

بدترین شرایط آب و هوایی بریتانیا از سال ۲۰۱۰ تاکنون خسارات اقتصادی و مالی زیادی نیز به بار آورده و موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شده است. پروژه های ساختمانی از جمله مواردی است که تحت تاثیر منفی شرایط بد آب و هوایی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام تحلیلگران اقتصادی، شرایط نامساعد آب و هوایی بیش از ۲ میلیارد پوند به بخش ساخت و ساز طی هفته گذشته خسارت وارد کرده است.

قفسه های سوپرمارکت های بزرگ بریتانیا نیز به خاطر خرید بیش از حد مردم به خاطر شرایط آب و هوایی خالی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.