رویترز گزارش داد، یکی از دادستان‌های کره‌ جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرده که در جدیدترین پرونده فساد مالی مقام‌های عالی‌رتبه این کشور، لی میونگ باک، رئیس‌جمهور اسبق کره‌ جنوبی به دفتر دادستانی احضار شده تا درباره اتهام دریافت رشوه در دوران ریاست جمهوری‌اش پاسخگو باشد.

دادستان‌ها ماه گذشته میلادی درخواست ۳۰ سال حبس برای پارک گئون های، رئیس‌جمهور برکنار شده کره‌ جنوبی به اتهام رسوایی فساد را به دادگاه ارائه کردند. گئون های پس از لی میونگ باک به ریاست جمهوری رسید.

پارک گئون های سال گذشته میلادی و در پی افشای این رسوایی مالی برکنار شد و پرونده او به اتهام دریافت رشوه، سوءاستفاده از قدرت و اختلاس مالی هنوز در جریان است.

دادستان ارشد کره‌ جنوبی نیز گزارش داد که لی میونگ باک برای ۱۴ مارس سال جاری میلادی برای پاره‌ای توضیحات احضار شده است.

وی ادامه داد: ما باید برای افشای حقیقت او را مورد بازجویی قرار دهیم. انتظار داریم که تا زمان بازجویی او در انظار عمومی باشد.

رئیس‌جمهور اسبق کره‌ جنوبی هرگونه اتهام‌ علیه خود را رد کرده و تحقیقات درباره اتهام دریافت رشوه و همچنین احضار خانواده و حلقه نزدیکان و تجسس منزل و دفاتر متعلق به خود و خانواده‌اش را با انگیزه سیاسی خوانده است.

دفتر دادستانی کره‌ جنوبی همچنین اعلام کرد که ماه گذشته میلادی دادستان‌های این کشور دفاتر کمپانی سامسونگ را در بخشی از این تحقیقات مورد بازرسی قرار دادند.

آنها به دنبال یافتن شواهد احتمالی هستند که نشان می‌دهد سامسونگ برای یک سازنده قطعات خودرو متعلق به خانواده لی میونگ باک پول واریز کرده است.

سامسونگ در این باره اظهارنظر رسمی نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.