الجزیره گزارش داد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که به همراه تعدادی از وزرا و تاجران قطری در اولین ایستگاه سفر اروپایی خود وارد شهر بروکسل، پایتخت بلژیک شده بود، در پایان این سفر رسمی و دو روزه توافقنامه همکاری میان دانشگاه قطر و دانشگاه هاسلت بلژیک به امضا رساند.

این توافقنامه با هدف تقویت همکاری‌های آکادمیک و پژوهشی دو دانشگاه و تبادل تجربیات و سفرهای متقابل پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیات علمی دو دانشگاه به امضا رساند.

امیر قطر در دومین روز این سفر با پادشاه فیلیپ در کاخ پادشاهی در بروکسل دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف روابط دو جانبه قطر و بلژیک را مورد بررسی قرار داده و به تبادل نظر درباره برخی مسایل مهم برای دو طرف پرداختند.

بن حمد آل ثانی در این سفر با رئیس مجلس سنا، رئیس پارلمان، تعدادی از اعضای پارلمان این کشور و جمعی از تاجران بلژیکی دیدار کرده و بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور در آینده تاکید کرد.

در سال ۲۰۱۷ حجم تبادلات تجاری میان این دو کشور به حدود ۱.۶ میلیارد یورو رسید که شامل حدود ۳۰۰ میلیون یورو صادرات بلژیک به قطر از جمله وسایل و دستگاه‌های برقی، تولیدات شیمیایی و تجهیزات حمل و نقل بودند، قطر نیز گاز طبیعی به بلژیک صادر کرد.

این اولین سفر خارجی امیر قطر در سال جاری میلادی و چهارمین سفر خارجی او از زمان آغاز بحران منطقه خلیج فارس در ژوئن گذشته است.

امیر قطر امروز (چهارشنبه) پس از بلژیک به بلغارستان، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا سفر خواهد کرد.

او در بلغارستان با رئیس جمهور این کشور و دیگر مسئولان آن دیدار کرده و به بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه خواهد پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.