آسوشیتدپرس گزارش داد، سرگئی اسکریپال، یکی از سرهنگ‌های سابق در سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه که برای انگلیس جاسوسی می‌کرد و دخترش به تازگی به دلیل تماس با "ماده‌ای ناشناخته" شرایط جسمانیشان وخیم شده و در یکی از بیمارستان‌های انگلیس بستری شده‌اند.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اگر ثابت شود که روسیه در این مساله دست داشته، انگلیس به عنوان یک واکنش جدی و محکم مشارکت خود در جام جهانی را به مقامات رده پایین تنزل خواهد داد.

وی افزود: حتی تصورش هم سخت است که در صورت ثابت شدن دست داشتن روسیه در این اقدام، حضور انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ طبق روال عادی پیش برود.

وزارت خارجه آمریکا برای شفاف سازی درخصوص این اظهارات بوریس جانسون گفت که این اظهارات به مقامات و سیاستمداران عالی‌رتبه انگلیس اشاره داشته و نه تیم ورزشی انگلیس که قرار است در مراسم‌های مربوط به این مسابقات که در ژوئن آغاز می‌شود، شرکت کنند.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات بوریس جانسون مبنی بر اینکه ممکن است مسکو در بیماری غیرقابل توضیح این جاسوس دوجانبه روس در انگلیس دست داشته باشد را رد کرد و آن را نسنجیده و نامعقول دانست.

سرگئی اسکریپال و دخترش که بعدازظهر روز یکشنبه در مرکز خرید سالزبوری بریتانیا به دلیل تماس با "ماده‌ای ناشناخته" دچار ناراحتی شده بودند، به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال هر دوی آنها وخیم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.