از یک سو حزب تحریک انصاف و حزب مردم برای معرفی رئیس و نائب رئیس مجلس سنا با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند و از جانب دیگر نواز شریف رهبر سابق حزب مسلم لیگ (حزب حاکم) به دنبال تشکیل ائتلاف تازه برای مقابله با آن‌ها است.

حزب تحریک انصاف و حزب مردم برای جلوگیری از سلطه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) بر مجلس سنا با یکدیگر ائتلاف کردند.

«عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف اعلام کرد: پیشنهاد حزب مردم برای تشکیل ائتلاف مشترک برای انتخاب رئیس سنا را می‌پذیریم.

حزب تحریک انصاف در اقدامی بی‌سابقه از «سلیم ماندوی» کاندیدای حزب مردم برای به عهده گرفتن ریاست مجلس سنا حمایت کرد.

از سوی دیگر با اینکه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف اعلام کرد «رضا‌ربانی» را به عنوان رئیس مجلس سنا می‌پذیرد اما «آصف علی زرداری» سرپرست حزب مردم با این موضوع مخالفت کرد.

با اینکه رضا‌ربانی از اعضای حزب مردم است اما زرداری اعلام کرد انتخاب وی توسط حزب حاکم یک دسیسه است.

نواز شریف نخست وزیر و رهبر سابق حزب مسلم لیگ اعلام کرد اگر برای انتخاب رضاربانی به عنوان رئیس مجلس سنا توافق نشود کاندیدای دیگری معرفی خواهیم کرد.

نواز شریف رهبر سابق حزب مسلم لیگ در ملاقات با اعضای حزب عوامی ملی،نیشنل پارتی و جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمان به دنبال تشکیل یک ائتلاف سیاسی برای کسب قدرت در مجلس سنا است.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: ما از نامزد تعیین شده توسط حزب مردم حمایت خواهیم کرد تا کرسی ریاست سنا به دست حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف نیفتد.

حزب مردم از «انوار الحق کاکر» که یک نماینده مستقل از بلوچستان است به عنوان معاون سنا حمایت می‌کند که حزب تحریک انصاف نیز در این زمینه اعلام موافقت کرد.

قبل از این «عمران‌خان» بعد از برگزاری انتخابات مجلس سنا نسبت به خرید آرا توسط حزب مردم اعتراض کرد و گفت با این حزب ائتلاف نخواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که حزب تحریک انصاف برای جلوگیری از سلطه حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) مجبور به ائتلاف با حزب مردم شد و چاره‌ای جز این نداشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.