ما در آی.پی امداد نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی برای شما مقاله ای آماده کرده ایم که بخشی از اطلاعات مورد نیاز شما را دارا باشد اما برای کسب دانش بیشتر درباره همه ی لوازم خانگی  ، ارور لوازم خانگی و دلیل آنها ، آموزش تعمیرات و دانستنیهای جذاب به سایت آی.پی امداد مراجعه نمایید.

یخچال خود را سازماندهی کنید

نمایندگی تعمیرات بوش برای راهنمایی مشتریانش درزمینه سازماندهی یخچال هایشان مطالبی را به آن ها ارائه میدد که ما در اینجا به طور کلی برای تمامی برندها به آن پرداخته ایم.لازم به ذکر است که برندهای دیگر مانند نمایندگی تعمیرات فریجیدر و یا نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس نیزبه طور دقیق مشتریان خود را راهنمایی کرده اند.

99

2

3

 

اگر اخیرا یخچال خود را تمیز کرده اید، باید به شما تبیک بگوییم زیرا یکی از مراحل سازاندهی یخچال را انجام داده اید.در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید یخچال خود را سازماندهی کنید تا تمیز کردن بعدی کمی ساده تر شود. 

قفسه های بالا :

اینکه یخچال شما کوچک باشد یا بزرگ فرقی نمیکند برای ک یخچال منظم وسازماندهی شده نیاز است که نوشیدنی ها و غذاهای آماده مانند ماست و پنیر را برای راحتی در دسترسی در قفسه بالا قرار دهید.زیرا دسترسی به این مواد غذایی ازهر چیز دیگری بیشتر است.

قفسه های پایین:

قفسه های پایین تر یخچال شما باید برای مواد خام که برای پخت و پز استفاده میشوند، رزرو شود.این مواد معمولا فضای بیشتری نیاز دارند که این فضا را قفسه های پایین فراهم میکنند.شما نباید نگران دسترسی به آنها باشید زیرا این مواد به مراتب کمتر از مواد غذایی آماده مورد استفاده قرار میگیرند.

درب یخچال:

درب یخچال گرمترین قسمت یخچال است بنابراین ادویه جات مانند نمک وفلفل را در آن قسمت نگه داری کنید.

کشوهای یخچال:

کشوها با ظرافت و دقت بیشتری طراحی شده اند زیرا آن برای ذخیره کردن میوه ها و سبزیجات در رطوبت خاص در نظر گرفته شده اند. اما این که آنها در پایین ترین قسمت یخچال قرار می گیرند به این دلیل است که اگر شما گوشت خام را در قفسه های یخچال قرار دادیدسبزیجات و میوه های شما از آلودی در امان باشند.باید توجه کنید که اگر گوشت را داخل یخچال قرار میدهید حتما آن را داخل یک نایلون ویک ظرف بگذارید و اگر مدت زمان این نگه داری طولانی شد قفسه ای که گوشت را در آن نگه داری میکنید با فاصله زمانی کوتاه تمیز کنید.

چگونه یخچال را به خوبی تمیز کنید:

در بالا گفته شد اگر یخچال را به تازگی تمیز کردید یکی از مهم ترین مراحل سازماندهی را پشت سر گذاشتید اما اگر اینکار راانجام نداده اید برای شما درباره آن توضیح کوتاهی آورده ایم.

پیدا کردن غذای فاسد در پشت یخچال و فریزر شما امری بسیار ناخوشایند است.با راهنمایی های تمیز کردن یخچال در اینجا، می توانید از این مسائل جلوگیری کنید و همزمان کارایی یخچال و فریزر خود را افزایش دهید. در اینجا پنج مورد برای شروع کار شما وجود دارد:

1.فهرست موجودی یخچال خود را در فواصل منظم چک کنید. این زمان ایده آل برای از بین بردن غذای منقضی شده یا ترکیب دو ظرف نیمه خالی از یک چیز است. اگر هنگام بررسی یک مورد مواد غذایی، فاسد و یا کهنه را مشاهده کردید بلافاصله آن را از یخچال خارج کنید.

2.موادی را در یخچال قرار ندهید که مانع جریان هوا در قفسه ایکه آن مواد قرار دارد شود.این امر موجب پایین آمدن کارایی موتور یخچال نیز میگردد بنابراین درجه حرارت یخچال نیز طبق تنظیمات عمل نکرده و به دستگاه و مواد موجود در آن آسیب میرسد.

3.از سیستم چرخشی"اول، در ابتدا" استفاده کنید به این معنا که جدیدترین اقلام مواد غذایی را در پشت یخچال و فریزر و قدیمی ترین را در جلوی یخچال قرار دهید.

4.غذاهای پخته شده را در ظروف با درب محکم بسته بندی کنید تا از انتقال بو و عطر و طعم آن به مواد غذایی دیگر در یخچال شما جلوگیری شود. اگر ظروف کافی ندارید، کیسه های قفل زیپی میتواند به شما کمک کند.

5.اگر مواد غذایی در قفسه ها سرریز شد بلافاصله آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب پاک کنید برای ازبین بردن لکه های سخت تر میتوانید از نوشابه گازدار استفاده نمایید.برای جلوگیری از آسیب رساندن به داخل یخچال و فریزر، از پاک کننده های خانگی استفاده کنید.

زمان تعویض فیلتر آب یخچال:

گاهی این سوال پیش می آید که چرا باید فیلتر آب یخچال تعویض گردد؟برای پاسخ دادن به این سوال باید بگوییم یک فیلتر آب که در سیستم یخچال نصب شده است، تضمین می کند که تمام آب مورد نیاز را بدون هیچ دردسری فراهم کند اما بعد از مدتی آب با ناخالصیهایی  از جمله کلر و سایر عناصر غیرقابل پیش بینی در فیلتر آب رسوب میکند و به همین ترتیب کارایی آن را کاهش میدهد.

وقتی این اتفاق می افتد، ناخالصی فیلتر آب را به دیسپنسر منتقل می کند، که ممکن است باعث تغییر در طعم آب شود. این دلیل اصلی این است که چرا باید بعد از مدتی فیلتر آب را تعویض دهید. برخی از محصولات دارای فن آوری هستند که به شما در زمان مناسب برای تغییر فیلتر آب اطلاع دهند.

اما سوالی دیگری وجود دارد که زمان تعویض فیلتر آب چه زمانی است؟زمانی که شاهد  اختلاف خاصی در آب خروجی از فیلتر دید باید فیلتر آب را تعویض کنید. به عنوان مثال، اگرفیلتر نوع خاصی از ناخالصی مانند کلر را داشته باشید، می توانید از آن برای مدت شش ماه استفاده کنید، پس بعد از آن شما باید آن را با یک فیلتر جدید تعویض کنید.

در مواردی،  ناخالصی های آب را به طور غیر منتظره ای در مدت زمان کوتاهی مشاهده میکنید که به این معنی است که فیلتر آب کار بیشتری نسبت به آنچه که در نظر گرفته شده است انجام داده است. این به این معنی است که شما باید آن را پس از یک دوره حدودا سه تا چهار ماه برای حاصل شدن بهترین نتایج تعویض کنید.

با امید اینکه توانسته باشیم با این مقاله به شما کمک کرده باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.