اسکای نیوز گزارش داد، این عملیات به دنبال نشست فوری روز شنبه مقامات امنیتی ارشد کرکوک به منظور برنامه‌ریزی برای انجام عملیات آغاز شد.

در این نشست فرماندهان نیروهای نخبه،‌ عملیات مشترک و سازمان مبارزه با تروریسم،‌ پلیس فدرال و رهبران حشد شعبی حضور داشتند.

استان کرکوک از غنی‌ترین مناطق نفتی عراق است که بارها مورد هدف بقایای داعش و گروه‌های مسلح کرد قرار گرفته که نمی‌پذیرند تحت کنترل دولت مرکزی باشند و این مساله موجب مشکلات امنیتی نظیر هدف قرار دادن پایگاه‌های احزاب مختلف و تردید نسبت به امکان برگزاری انتخابات پارلمانی در آنجا شده است.

این عملیات امنیتی با هدف "تصحیح اشتباهات" است، آن هم بعد از شکست عملیات قبلی نیروهای عراقی در شهرستان و اکتفا کردن به طرد تروریست‌ها که منجر شد به مکان دیگری بروند و در آنجا تجمع کنند.

یکی از رهبران حشد شعبی از بارزترین مراکز امنیتی خبر داد که برای آغاز بزرگترین حمله نظامی در نظر گرفته شده تا جایی که این اقدام نظامی به صورت عملیاتی برای تامین امنیت کرکوک و مناطق اطراف آن خواهد بود.

بنابه گفته یک افسر ارشد، اعلام انجام عملیات نظامی مورد نظر در کرکوک نشست‌هایی را با حضور رهبران ارتش و حشد شعبی در پی داشت و در نشست روز شنبه مناطق جغرافیایی در میان یگان‌هایی که در عملیات مشارکت خواهند کرد، تقسیم شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.