داریوش اسماعیلی عصر امروز در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: من هیچ وقت انگیزه شخصی در استیضاح وزیر راه و شهرسازی ندارم و حتی یک مورد درخواست شخصی تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم مطرح نکرده‌ام.

وی ادامه داد: در شش سالی که نماینده مجلس بودم، وظیفه خود دانستم که همواره از دولت حمایت کنم زیرا دولت را پیشانی اجرایی نظام می‌دانم.

این نماینده مجلس درباره دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: آقای آخوندی وزیر جدیدی نبود که در این شش ماه کار کرده باشد بلکه نزدیک به پنج سال است که در کابینه حضور دارند. با جلساتی که ایشان در هنگام رای اعتماد گذاشتند تعهد دادند اشتباهات گذشته را جبران کرده و تکرار نکنند ولی وقتی نمایندگان دیدند که وزیر اشتباهات گذشته را ادامه می‌دهد فردی جدیدتر سکان وزارت راه و شهرسازی برعهده بگیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه آیا اتفاقاتی که می‌افتد رسم بر این نیست که وزیر حداقل عذرخواهی کند، تصریح کرد: آیا این اتفاق افتاد تا نمایندگان دست به استیضاح نزنند. شخصیت آخوندی مورد احترام بنده است و برای ایشان ارزش و احترام قائل هستم.

وی عدم پایبندی و عدم تلاش برای تحقق اسناد بالادستی را از دلایل استیضاح آخوندی دانست و خاطرنشان کرد: کمرنگ بودن نقش وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۹۷ این مهم را به روشنی بیان می‌کند. شکی نیست در زمان تدوین لایحه بودجه هر وزارتخانه‌ای بتواند مسائل خود را طرح کند، در مرحله اول سازمان برنامه و بودجه و در مرحله بعدی، هیات دولت را قانع کند، بودجه بهتری کسب کنند. متاسفانه مواد مطرح در اسناد بالادستی بر زمین مانده و اثری از آنها در بودجه نیامده است.

این نماینده موافق استیضاح آخوندی افزود: برخی از احکام مربوطه شامل عمران و توسعه عشایری، ساخت مسکن اجتماعی، توسعه راه‌ها و زیرساخت و... می‌شود. این بی‌توجهی موجب شد تا بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی کاهش چشم‌گیر داشته باشد. اعتبارات هزینه‌ای این وزارتخانه کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه آیا افتخار می‌کنید که بودجه شما کاهش یافته است؟ ابراز داشت: عدم تلاش برای تحقق وظایف وزارتخانه‌ها و پیشمانی برای مشارکت نهادها در امور از دیگر دلایل استیضاح است. طرف آذربایجانی تعهدات خود را انجام داده بود و از طرف گلایه داشت. ایمیدرو با تصویب دولت تقبل کرده چهل درصد جاده‌ای که از سمت معادن ساخته می‌شود، بسازد و این کار کرده است ولی شما چه کرده‌اید؟‌ انتظار دارید بخش خصوصی با شما مشارکت کند.

وی با اشاره به مسئله سازمان نظام مهندسی بیان کرد: شما در این باره جواب ندادید. شما اصرار دارید انبوه‌سازان مالک هستند. امروز شما می‌گوید مالک می‌تواند ناظر را انتخاب کند یعنی انبوه‌سازان هم مالک هستند که می‌توانند سازنده را انتخاب کنند و هم می‌توانند ناظر را انتخاب کند. این مسئله فسادآور است.

نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار در مجلس با بیان اینکه آیا شما از مسئولیت‌تان استعفا داده‌اید؟ یادآور کرد: آیا با رئیس‌جمهور مشکل دارید؟ آیا این نشانه بی‌انگیزگی شما است؟‌ یا آنکه این مسئله ناز کردن است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.