سرگئی لاوروف امروز در گفت وگو با خبرنگاران یادآورشد: پیش نویس قطعنامه جدید شورای امنیت که آمریکا می خواهد در مورد منطقه غوطه شرقی به تصویب برساند، حاکی از ناکامی اجرای قطعنامه های قبلی از سوی واشنگتن است.

خبرگزاری ریانوواستی به نقل از لاوروف نوشت: تهیه پیش نویس قطعنامه جدید از سوی آمریکا حکایت از بی علاقه بودن این کشور برای مبارزه با تروریست ها و حفظ نقشه سرنگونی حکومت سوریه دارد.

وزیر خارجه روسیه گفت: اینکه نیکی هیلی نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که قطعنامه جدیدی را پیشنهاد می کند، فقط به این معنی است که واشنگتن در اجرای قطعنامه های قبلی سوریه ناکام بوده است.

رئیس دستگاه دیپلماتیک روسیه ادامه داد:پیش نویس قطعنامه جدید پیشنهادی آمریکا همانند قطعنامه ۲۴۰۱ سراسر سوریه را شامل نخواهد شد و فقط به منطقه غوطه شرقی مربوط می شود.

وی توضیح داد: این مساله چنین تصوری را تقویت می کند که ائتلاف آمریکایی آنقدر که مراقب حفظ نیروی نظامی مخالف حکومت دمشق است به فکر سرکوبی باقیمانده تروریست ها نیست.

لاوروف افزود: اینکه فقط وضعیت غوطه شرقی مطرح است، حکایت از نقشه «ب» آمریکا برای تغییر حکومت سوریه دارد، هرچند واشنگتن وجود چنین نقشه ای را انکار می کند اما شواهد موجود حاکی از حفظ سیاست های ایالات متحده در این باره است.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر ضرورت توجه کافی به وضعیت رقت بار ساکنان مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه ازجمله شهر رقه و اردوگاه رقبان تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.