در ادامه اظهارنظرهای درباره تعیین مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید، رئیس‌جمهور دموکرات اسبق آمریکا هم درباره انتصاب جان بولتون به این سمت واکنش نشان داد.

«جیمی کارتر» رئیس‌جمهور سال‌های 1977 تا 1981 آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس به سوالی درباره تعیین مشاور امنیتی ملی جدید کاخ سفید پاسخ داد.

او با انتقاد و هشدار درباره مواضع «جان بولتون»، اقدام دونالد ترامپ درباره تعیین او به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید را «بدترین اشتباه» او از زمان آغاز ریاست جمهوری تا به حال خواند.

کارتر گفت: «من درباره برخی از کارهایی که او(ترامپ) تصمیم به انجام آنها گرفته، نگران بوده‌ام اما تازه‌ترین انتخاب او برای سمت مشاور امنیت ملی،  غیرعاقلانه و مبتنی بر بی اطلاعی بوده است. به نظر من، (انتخاب) جان بولتون بدترین اشتباهی بوده که او تا به حال کرده است».

وی افزود که بولتون «برای مدتی مدید، حامی جنگ با کره شمالی و حتی خواستار حمله به ایران بوده است. او یکی از اشخاص کلیدی در هماهنگ کردن به منظور اتخاذ تصمیم تجاوز به عراق(در سال 2003) بود».

انتقاد رئیس‌جمهور اسبق آمریکا درباره بولتون در حالی صورت گرفته که او تا حدود دو هفته دیگر قرار است رسما کار خود را به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید آغاز کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.