سازمان همکاری قضایی اتحادیه اروپا نهادی بین الدولی است که در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی فعالیت دارد و همکاری‌های بین اروپایی و دیگر کشورهای متاثر از این جرایم را تسهیل و پیگیری می‌کند.

در این دیدار هامران ضمن معرفی  نهاد تحت مدیریت خود ،اعلام آمادگی کرد در زمینه های مورد نظر طرف ایرانی اعم از تعیین نقطه تماس قضایی با سازمان، تبادل هیات های قضایی، پیگیری پرونده‌های خاص قضایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان حقوق، اساتید دانشگاه، وکلا و حقوقدانان ایرانی همکاری لازم را داشته باشد.

علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند نیز با برشمردن ضرورت همکاری کشورها در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته به آخرین پیشرفت های قضایی در کشورمان اعم از بروز رسانی قوانین وجرم زدائی وهمچنین  موضوع عضویت در کنوانسیون های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی و زیرساخت های داخلی مربوطه اشاره کرد و بر نیاز آشنایی بخش های قضایی و دانشگاهی کشورمان با این نهاد تاکید و در این راستا پیشنهادهایی را ارائه کرد.

در این نهاد ۲۸ کشور اروپایی (شامل انگلیس) عضویت دارند و با بیش از ٤٢ کشور ارتباط کارشناسی و فنی دارد. سازمان مذکور با داشتن سازوکارهای مختلف همکاری های تخصصی قضایی می تواند همکاری متقابلی با بخش‌های قضایی و انتظامی کشور  در مقابله با جرایمی چون قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اشیاء و اموال تاریخی،  جرایم رایانه ای، فساد و.. داشته باشد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.