به گزارش رویترز، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در ایالت اوهایو با تاکید بر مخالفت زودهنگامش با تهاجم به عراق بار دیگر به هزینه سرسام آور اقدام های نظامی آمریکا در غرب آسیا اشاره کرد و گفت نظامیان آمریکایی به زودی از سوریه خارج می شوند.

دونالد ترامپ گفت: «ما قرار نیست در جهنم داعش گرفتار شویم و خیلی زود سوریه را ترک می کنیم. اکنون دیگران باید این مسئولیت را بپذیرند. خیلی زود از سوریه خارج می شویم. صد درصد قلمرو خلافت را خیلی زود باز پس گرفتیم. اما خیلی زود از آنجا خارج خواهیم شد و به کشور خودمان، جایی که به آن تعلق داریم باز می گردیم.»

ترامپ بار دیگر به هزینه جنگ اشاره کرد و افزود: تا همین سه ماه پیش، هفت هزار میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کردیم؛ نه میلیارد و نه میلیون، هفت تریلیون دلار، هیچ کس تاکنون حتی واژه ی تریلیون را هم نشنیده بود تا ده سال پیش. ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم. مدارسی را ساختیم که آنها ویران کردند، دوباره ساختیم دوباره ویران کردند، آنهایی که ویران نشده نیز ویران خواهد شد. اما اگر بخواهیم پنجره های مدرسه ای را در اوهایو تعویض کنیم نمی توانیم پولش را تامین کنیم.

وی ادامه داد: برای ساختن مدرسه ای در پنسیلوانیا یا آیووا که به بودجه فدرال نیاز دارند پولی در بساط نداریم. اما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم و در عوض هیچ چیز بدست نیاورده ایم. به خاطر دارید من می گفتم نفت را در قامت غیرنظامی حفظ کنید، کسی حتی گوشش بدهکار نبود، این سخن را خیلی پیش از آنکه در این راه با شما همراه شوم گفته بودم. می گفتم نفت را بچسبید، اگر نفت را چسبیده بودیم داعشی در کار نبود زیرا بخش گسترده ای از نفت در اختیار داعش بود. آنها نفت را داشتند و ما این کار را نکردیم. احمقانه است احمقانه. هفت تریلیون دلار هزینه کردیم اما برای زیرساخت هایمان پول نداریم. باید برای بازسازی ارتش مان بجنگیم. دوباره داریم قدرتمند می شویم. این اتفاق خیلی زود خواهد افتاد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.