هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۸.۵۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۱.۳ درصد صعود کرده بود که بزرگترین افزایش یک روزه در یک هفته گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن، ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۲.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۱۹.۶۰ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش، در ۱۳۴۶.۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته سام لاگلین، معامله‌گر شرکت ام کی اس، طلا احتمالا به دلیل خروج سرمایه‌گذاران چینی از بازار در آستانه تعطیلات روز پنج‌شنبه و جمعه این کشور کاهش یافته است. با این همه ریسک‌گریزی در بازار از طلا که در شرایط ابهام مالی و سیاسی یک سرمایه‌گذاری مطمئن شناخته می‌شود، پشتیبانی کرده است.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، قیمت طلا در حال حاضر تحت تاثیر تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی امن قرار گرفته و به دلیل نوسان بازارهای سهام، در کوتاه‌مدت به خوبی پشتیبانی خواهد شد. محدود قیمت ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار برای معاملات طلا ممکن است به دلیل این ریسک گریزی به تدریج به ۱۳۳۰ تا ۱۳۸۰ دلار افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا به دنبال تشدید اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و افت مجدد ارزش معاملات سهام فناوری که به اعتماد سرمایه‌گذاران لطمه زد، به روند کاهش ادامه دادند. دولت ترامپ هفته جاری فهرستی از واردات کالاهای چینی که مشمول تعرفه‌های تنبیهی آمریکا علیه سیاست‌های انتقال فناوری پکن می‌شوند را منتشر خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۶.۵۶ دلار رسید، در حالی که روز گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۲۷.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و ۹۲۸.۸۰ دلار معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.