ارطغرل ساغلام در نشست خبری بعد از تساوی یک بر  یک مقابل سپاهان، گفت: بازی امروز برای هر دو تیم مهم بود. صحبت کردن در این باره سخت است اما شرایط طوری شده که ما باید سعی کنیم امسال در لیگ بمانیم و سال بعد با تیمی که می‌بندیم مقابل تیم‌‌های بزرگ نتیجه بگیریم. در پائین جدول مسابقات سختی برگزار می‌شود. سپاهان هم به این جا آمد تا امتیاز بگیرد یا اینکه ببرد.

وی افزود: با تیم محکم و جانداری بازی کردیم. سومین بازی را در هشت روز گذشته انجام دادیم. با توجه به اینکه در اواخر فصل به سر می‌بریم کار سخت است. دیروز هم گفتم به دنبال بهانه نیستم اما کادر بازیکن محدودی داریم. امروز مجبور شدیم پهلوان را که به بهبودی کامل نرسیده به زمین بفرستیم. منهای موقعیت‌های صد در صد ما در پایان بازی حق دو تیم تساوی بود. در نیمه دوم هم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. هر چه پیش رفتیم تیم خسته تر شد. صادقانه بگویم. یک امتیاز ما را خیلی خوشحال نکرد اما ناراحتمان هم نکرد. باید کسانی که ما را دوست دارند کمک کنند تا از این شرایط خارج شویم. بازی بعدی ما با سپیدرود هم سخت خواهد بود.  دیگر نمی‌توانیم خوب تمرین کنیم بلکه باید به بازیکنان خوب استراحت بدهیم. فردا باید ریکاوری کنیم و سپس دوشنبه هم استراحت کنیم. در مقابل سپیدرود باید بازی کنیم تا از این شرایط رها شویم. 

ساغلام یادآور شد: تأکید می‌کنم با اینکه هواداران حمایت می‌کنند اما دوست داشتم هواداران بیشتری بیایند. درست است که در این فصل مشکلات زیادی داریم اما حمایت هواداران را نمی‌بینیم. سه بازی انجام دادیم و طرفداران کمی آمدند.  هواداران نارحت هستند اما هوادار واقعی در این مشکلات مشخص می‌شود. این مسئله برای ما یک امتیاز منفی است. در دیدارهای خارج از خانه هواداران زیادی از حریفمان حمایت کرده است. مقابل مشکی‌پوشان، پدیده، پارس جنوبی و حتی ذوب آهن هم هواداران از تیم‌شان حمایت کردند. برای سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم. آنها امروز خوب جنگیدند.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه هواداران از نتایج ناراحت هستند که به ورزشگاه نمی‌آیند، تصریح کرد: این فصل شرایط مشخص است. هواداران شرایط را بهتر از من می‌دانند. اگر نیایند تیم می‌بازد پس چه زمانی قصد حمایت دارند.

وی در مورد اینکه او از بستن تیمی قوی برای فصل صحبت کرد و آیا برای فصل بعد صحبتی با مسئولان داشته است، گفت: هنوز مذاکره‌ای انجام نشده است. هنوز معلوم نیست ما با این بازی‌ها در لیگ برتر می‌مانیم و مذاکرات در این بین معنی ندارد.

یکی از خبرنگاران سوالی با این مضمون در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه اعلام کرده همه امکانات را فراهم کرده و اگر بحث فنی مشکلی دارد به او مربوط نیست را پرسید که در این بین مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی اعلام کرد که آجورلو گفته دخالتی در امور فنی تیم ندارد و حرفش به این شکل که بیان شد نیست. در واکنش به این موضوع ساغلام گفت: ‌باید بهتر بفهمیم چه حرفی زده شده است. شما هم با یکدیگر در مورد اینکه چه صحبتی شده هم عقیده نیستید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بخش از نشست خبرنگاری سوال که چرا آجورلو به جز حضور در یک برنامه تلوزیونی به افکار عمومی پاسخگو نبوده و تیمی که در ادوار لیگ برتر مدعی قهرمانی بوده الان برای بقا می‌جنگند که محمد جواد پاینده مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در پاسخ به این سوال، گفت: امسال یک فصل استثنایی برای تراکتورسازی و برای اولین بار در فوتبال ایران بوده است. سال آینده همین مشکل را پرسپولیس دارد و ممکن است برای تیم‌های دیگر پیش بیاید. سوال من این است که آیا در این شرایط آجورلو مربیان ضعیف، بی سابقه، بدون کارنامه و ... را انتخاب کرده است؟ آیا در جذب ۱۰ بازیکن در نیم فصل فردی با سلیقه شخصی آجورلو جذب کرده است. او چه کاری می‌توانسته انجام دهد که نکرده است. ۱۳ میلیارد از بدهی‌ باشگاه پرداخت شده است. از برخی حرف‌ها در فضای مجازی تعجب می‌کنم که می‌گویند آجورلو آمده تیم را به دسته یک ببرد. ۹ پرونده خارجی بسته شده است. یک پرونده پرداخت نمی‌شد ابتدا ۶ امتیاز کسر می‌شد و سپس تیم به لیگ یک سقوط می‌کرد. هوادار حق دارد ناراحت شود چرا که نتایج در حد تراکتورسازی نیست و همه از این مسئله ناراحت هستیم. باید کالبد شکافی کنیم که چه اتفاقی افتاده است. اگر آجورلو به جای ساغلام یک مربی ضعیف و بدون کارنامه می‌آورد حرف دیگری بود. مربی انتخاب شده که سرمربی بشیکتاش بوده است. وقتی برای تیمی مثل تراکتورسازی چنین فشاری از همه طرف به وجود می‌آید این مسئله روی عملکرد بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد. تیم تحت فشار است. پنالتی گل نمی‌شود چرا که بازیکن تحت فشار است.

خبرنگاری خطاب به مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی اعلام کرد که در زمان مدیریت سعید عباسی تیم از ۱۶ بازی ۱۳ برد داشت و با یک پنالتی مشکوک قهرمانی از دست رفت اما در آن زمان مدیریت از بازیکنان و تیم حمایت کرد و پاسخگوی افکار عمومی بود و تعامل لازم را با هوادارن داشت، که پاینده در پاسخ گفت: انشاءالله این مسائل هم تقویت خواهد شد. فکر می‌کنید مصاحبه راه حل این مشکل است. او در مصاحبه‌ای که دیروز داشت توضیح داد و گفت همه مسئولیت‌ها با من است.

خبرنگاری در این بین اعلام کرد که اگر تیم سقوط کرد چه اتفاقی می‌افتد، که مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی عنوان کرد: خدا نکند. هنوز که اتفاقی نیوفتاده است.

پاینده در پاسخ به سوال دیگری در این مورد که آیا آجورلو دوست دارد سال بعد ساغلام در تیم بماند، گفـت: آجورلو که الان اینجا نیست در این مورد حرف بزند. اما ساغلام حرف خوبی زد باید اجازه بدهیم فصل تمام شود. آخر این چه سوالی است. من باید در خصوص تعلقات شخصی او صحبت کنم. ساغلام هم گفت که الان وقت مذاکرات نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، بار دیگر ارطغرل ساغلام اعلام کرد: می‌خواهم چیزی بگویم. شما این تیم را بهتر از من می‌شناسید. با بازیکنانی بازی می‌کنیم که قبلا سابقه حضور در لیگ برتر ندارند. با این کادر محدود در آسیا با حریفان قوی بازی داشتیم. با ۱۴-۱۵ بازیکن این کار را کردیم. متاسفانه شرایط این است. مقابل ذوب آهن از دو بازیکن ۱۸ ساله استفاده کردیم. متاسفانه شرایط در این فصل این است اگر به حافظه خودتان فشار بیاورید و نگاه کنید می‌بینید در خیلی از کشورهای اروپایی و دنیا تیم‌هایی با امکانات زیاد با این شرایط دچار مشکل می‌شوند. این که یک تیم از دو پنجره محروم شود شکست بزرگی است. من دیدگاه خودم را می‌گویم. هواداران باید در این برهه هم نگاه خوبی به تیم داشته باشند. اگر تیم خیلی پول خرج کند و نتیجه نگیرد حق با هواداران است. اما مشکلات بسیار زیادی در این فصل وجود داشت. باید با نیت خوب و درک متقابل به شرایط تیم نگاه کرد.

ساغلام در مورد اینکه دلیل تعویض دانیال اسماعیلی‌فر چه بود و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان کرنرهای زیادی تراکتورسازی به دست آمده اما تصریح کرد: این یک ضعف در تیم است. شما می‌بینید که خیلی اوقات کرنرها را مستقیم ارسال نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم بیشتر با پاسکاری عرضی به دروازه حریف نزدیک شویم. شخصیت و کیفیت بازیکن فرق دارد. این از نقدهای بزرگ تیم ما است. تعویض اسماعیلی‌فر هم به خاطر این بود که او از ناحیه کشاله مصدوم شد و مجبور به تعویض شدیم. خیلی از بازیکنان هم به خاطر خستگی مصدومیت داشتند. باید تیمی درست کنیم که چند روز دیگر مقابل سپیدرود نمایش خوبی داشته باشیم.

سه روز بعد از بازی با سپیدرود باید به دیدار الغرافه برویم و نمی‌دانم چه تیمی داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.