رویترز گزارش داد، براساس داده‌های اولیه، مشخص شده که حزب اوربان با به دست آوردن اکثریت آرا در انتخابات پارلمانی مجارستان برای سومین بار پیاپی پیروز شده است.

اوربان، نخست وزیر جناح راست ملی‌گرای مجارستان که به شدت مخالف حضور مهاجران در کشورش بوده، خودش را نجات دهنده فرهنگ مسیحی مجارستان در مقابل مهاجران مسلمان در اروپا می‌داند و در کمپین‌هایش با اشاره به این مساله توانست حمایت میلیون‌ها رای دهنده به ویژه در مناطق روستایی را به خود جلب کند.

براساس نتایج اولیه مربوط به شمارش ۸۵ درصد آرا، حزب اوربان موسوم به "فیدز" موفق شد دو سوم کرسی‌ها یا به عبارتی ۱۳۳ کرسی را در پارلمان ۱۹۹ کرسی مجارستان به دست بیاورد.

حزب ملی گرای "یوبیک" نیز ۲۶ کرسی به دست آورد در حالیکه سوسیالیست‌ها تنها ۲۰ کرسی کسب کردند.

این مساله باعث شد تا رهبران حزب سوسیالیست مجارستان با اعلام این مساله که مسبب و عامل این شکست هستند، از سمت‌هایشان کناره گیری کردند.

دو حزب کوچک‌تر چپ گرای مجارستان نیز تنها ۹ و هشت کرسی اختیار کردند.

این پیروزی باعث می‌شود تا اوربان اقدام به قدرتنمایی از جانب ائتلاف اروپای مرکزی علیه سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا کند. اوربان به شدت با سیاست‌های مهاجرتی این اتحادیه مخالف است.

براساس گزارش کمیسیون انتخابات مجارستان، میزان شرکت در این انتخابات ۷۰ درصد بود که نسبت به سه انتخابات گذشته بیشترین محسوب می‌شود.

معاون اوربان گفته است که وی به زودی سخنرانی خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.