وی یادآور شد که هنوز مشخص نیست تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات چین، به واقعیت خواهد پیوست یا نه.

کودلو در مورد احتمال درخواست حمایت ترامپ از کشورهای اروپایی، ژاپن و سایرین برای مقابله با چین، گفت: رئیس جمهوری موظف به انجام این کار است؛ وی هنوز درخواست حمایت نکرده، اما در این رابطه مسئول است.

چین اعلام کرده است که در صورت عملی شدن تهدید ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه بر کالاهای چینی، اقدامی تلافی جویانه انجام می دهد. 

پکن همچنین یادآور شده است که لفاظی های اخیر رئیس جمهوری آمریکا، مذاکرات دو کشور در مورد تعرفه ها را غیرممکن می کند و حال آنکه کاخ سفید این مذاکرات را راهی برای وا داشتن چین به نشستن پای میز چانه زنی می داند. 

به گزارش ایرنا، چین می گوید در سال ۲۰۰۸ زمانی که کشورهای دیگر از جمله آمریکا دچار بحران شدند، اقتصاد چین به واشنگتن برای برون رفتن از آن بحران کمک کند و آمریکا نمی تواند امروز دومین اقتصاد دنیا را نادیده بگیرد.

تحلیلگران، جنگ تجاری چین و آمریکا را به نبرد بازی دومینو تشبیه کرده اند که با فرو ریختن یک مهره بقیه مهره ها به ترتیب فرو خواهد رفت و کل اقتصاد دنیا را در برخواهد گرفت.

آمریکا ماه گذشته تصمیم گرفت با وجود اعتراض های جهانی، بر واردات فولاد از برخی کشورها از جمله چین ۲۵ درصد و بر واردات آلومینیوم ۱۰ درصد تعرفه اعمال کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.