شبکه تلویزیونی آمریکای لاتین موسوم به «تله سور» گزارش داد، وی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خواست که در مورد سوریه مذاکرات دیپلماتیک برگزار کنند و سرعقل بیایند.

گورباچف گفت: مطمئن هستم که هیچ کس خواهان جنگ نیست، اما در فضای تب آلود کنونی امکان دارد دردسر بزرگی به وجود آید و مردم عادی هنوز از تهدیدی که متوجه شان آنهاست، مطلع نیستند.

وی با هشدار به ترامپ و پوتین در این خصوص که هر گونه برخوردی ممکن است به جنگ منجر شود، یادآور شد که روسای جمهوری آمریکا و روسیه باید باعث تشدید اوضاع نشوند، زیرا این مساله به فاجعه ای بزرگ در فضای پرتنش فعلی منتهی می شود.

رئیس پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق افزود: اوضاع در طولانی مدت تا این حد بد نبوده و من به خاطر نحوه رفتار رهبران جهان با یکدیگر به شدت ناامید هستم. ما شاهد مدرکی دال بر ناتوانی در زمینه استفاده از ساز و کارهای دیپلماتیک هستیم و سیاستمداران جهان به تبادل اتهامات، تحریم ها و حتی حملات نظامی روی آورده اند.

جنگ لفظی بین آمریکا و روسیه بر سر حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه بالا گرفته است. ترامپ به روسیه هشدار داده که برای حمله موشکی آمریکا به سوریه آماده باشد. مسکو نیز در واکنش به این تهدید، اعلام کرده که موشک های آمریکا باید تروریست ها را در سوریه هدف قرار دهد.

به گزارش ایرنا، تروریست ها در سوریه مدعی شده اند که شهرک دوما هدف بمباران شیمیایی نیروهای دولتی قرار گرفته است. دولت سوریه هر گونه دخالتی را در این حمله رد کرده و روسیه نیز استفاده از سلاح شیمیایی را راهکار تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.