محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگویی درباره آخرین اطلاعات از گزارش کمیسیون‌ عمران در خصوص علت حادثه نفتکش ایرانی، گفت: همه بررسی‌های لازم برای تهیه این گزارش انجام شده و به زودی آماده می‌شود اما ما منتظر تحلیل نهایی کشورهای ذینفع در بروز این حادثه هستیم.

وی توضیح داد: در حادثه سانچی کشورهای ذینفع زیادی هستند، طبیعتا باید منتظر بمانیم تا تحلیل نهایی این کشورها بعد از استخراج کامل جعبه سیاه حاصل شود تا بتوان گزارش کاملی را ارائه کرد.

رضایی با بیان اینکه در حادثه سانچی تقصیر متوجه چند کشور می‌شود، گفت: طبیعتا باید هماهنگی بیشتری صورت گیرد تا بتوان گزارش متقنی را ارائه کرد البته برخی از اطلاعات سانچی باید در اختیار تیم مذاکره‌کننده بماند تا بتوانند در مذاکرات‌شان از حقوق ایران دفاع کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید مجدد بر اینکه گزارش این کمیسیون درباره سانچی بعد از جمع‌بندی کشورها ارائه می‌شود، گفت: ما در این مرحله تاکید داریم که باید هر چه سریعتر وزارت رفاه پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا اجساد قربانیان سانچی در اختیار خانواده‌هایشان قرار گیرد.

رضایی کوچی در عین حال گفت: باید غواصان به محل حادثه بروند تا مشخص شود اجسادی باقی مانده و یا نمانده است و بعد از آن اطلاعات به خانواده‌های آنها و مردم داده شود.

وی در پایان درباره زمان ارائه گزارش کمیسیون عمران در خصوص علت حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، گفت: این گزارش آماده است، همه اطلاعات آن استخراج شده و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.