خبرگزاری فرانسه گزارش داد، مقامات سازمان ملل اعلام کردند که یک گروه از  کارشناسان این سازمان در حال گفت‌وگو با مسئولان کشور سوریه و روسیه در مورد تدابیر امنیتی هستند که به کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی اجازه می‌دهد برای انجام تحقیقات در مورد حمله دوما در نزدیکی دمشق مستقر شوند.

در گزارشی  که به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شده  اداره امنیت و ایمنی سازمان ملل  ابراز امیدواری کرده است که شرایط استقرار هر چه‌ سریع‌تر  تیم سازمان منع سلاح‌های شیمیایی  فراهم شود.

در این گزارش همچنین ذکر شده است که اداره امنیت و ایمنی سازمان ملل در دمشق در حال‌ گفت‌وگو و انجام هماهنگی‌ها با نمایندگان دولت سوریه و پلیس نظامی روسیه در مورد چگونگی تقویت اقدامات امنیتی در مناطق خاص دوما است.

به گفته احمد اوزومجو، مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی یک هیات از سازمان ملل سه‌شنبه گذشته طی انجام ماموریت شناسایی جهت زمینه سازی برای ورود کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به دوما رفتند،  ولی در این مناطق هدف شلیک قرار گرفتند و یک ماده منفجره فعال شد و موجب شد که این هیات به دمشق باز گردد.

اوزومجو ادامه‌ داد: نمی‌دانیم چه زمانی این هیات می‌تواند به دوما برود .اما هر زمان  که آژانس امنیت سازمان ملل اجازه دهد  بازرسان به این منطقه خواهند رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.