اسکای نیوز در گزارشی نوشت: ممکن است این مساله که رییس جمهور کنونی آمریکا صادق نیست، خبر فوری نباشد اما اظهارات نادرست و غیرواقعی، کوبنده، فاسد و بی‌وقفه ترامپ باید همه ما را نگران کند.  می‌توان این اظهارات را "دروغ، بزرگنمایی،‌ اشتباه" و یا هرچیز دیگری نامید اما به طور حتم چنین اظهاراتی از یک رهبر جهان آزاد می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد.

دنیل دیل، خبرنگار واشنگتن دی‌سی در پیامی در توئیتر آماری از میزان دروغگویی‌های بیان شده از سوی رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده است. وی در این توئیت نوشت: ترامپ اکنون ۱۴۸۶ ادعای دروغ در ۴۵۸ روز اول ریاست جمهوری‌اش بیان کرده است.

ممکن است برخی از حامیان ترامپ اعلام کنند خوب که چی؟

آنها فکر می‌کنند که حقایق را می‌توان فدای ماموریت "بزرگ شدن دوباره آمریکا" کرد اما این مساله بخصوص برای سیاستمدارانی که از ترامپ حمایت می‌کنند و یا می‌ترسند با او مخالفت کنند و در افشای اظهارات نادرست ناکام مانده‌اند، بسیار شرم آور است؛ زیرا زمانی که ما اجازه می‌دهیم اینگونه اظهارات به عنوان حقیقت مطرح می‌شود و ما می‌خواهیم اخبار جعلی را به عنوان واقعیت قبول کنیم تنها به این دلیل که برای سیاست مدنظر ما مناسب است در این صورت جامعه بسیار متزلزلی خواهیم داشت. اما هنوز تنها یک راه احتمالی وجود دارد که می‌شود بر اساس بهای اظهارات نادرست پرداخت شود.

این راه ما را به مسیر می‌رساند که آیا ترامپ موافقت می‌کند که توسط رابرت مولر مورد پرسش قرار گیرد یا خیر؟

به نظر می‌رسد ترامپ هربار پاسخ متفاوتی به این سوال می‌دهد. وکلای وی نگران هستند که موکل آنها که فکر می‌کند، همه چیز را می‌داند، حقایق را دور می‌زند، بزرگنمایی می‌کند و به دلیل مصاحبه‌ای در مخمصه بیفتد.

بیان اظهارات نادرست در حالیکه ترامپ قسم صداقت خورده، می‌تواند همه مسایل را بسیار سریع بدتر کند. زیرا دونالد ترامپ به هنگام ورود به کاخ سفید سوگند یاد کرده است که صادق باشد اما سوال بزرگی وجود دارد که آیا "حقایق ترامپی شده" ما را به کجا سوق می‌دهد؟ آیا این تنها یک تلنگر است؟ آیا سیستم معمول و واقعی از سرگرفته خواهد شد یا  قواعد بازی تا ابد تغییر یافته است؟

با این حال به طور حتم چنین اظهارات نادرستی از سوی دونالد ترامپ بسیار خطرناک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.