یک سناتور ارشد دموکرات آمریکا روز یکشنبه در نشستی خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برجام را موجب «انزوای واشنگتن» و نه «ایران» نامید.

 به نوشته روزنامه «جروزالم پست» سناتور «بن کاردین» از ایالت مریلند و از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا که در نشستی سالیانه در نیویورک حضور داشت، نسبت به خروج شتابزده دونالد ترامپ‌ از توافق هسته‌ای با ایران هشدار دادند.

سناتور کاردین در این زمینه اظهار داشت: «مطمئنم که ایران هیچ سلاح اتمی ندارد. اما نمی‌خواهم شاهد انزوای آمریکا برابر متحدانمان باشم. نیاز است تا با جامعه بین‌الملل برای انزوای ایران تلاش کنیم.»

وی ادامه داد: «با خروج بسیار سریع و بدون برنامه جامع برای آینده، به جای ایران، آمریکا را منزوی می‌کنیم.»

سناتور کاردین افزود که سنا از اقدام‌های مستحکم‌تر در زمینه مقابله با فعالیت‌های غیر هسته‌ای ایران که در توافق سال 2015 «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا لحاظ نشده، حمایت می‌کند.

وی همچنین درباره ادامه حضور آمریکا در سوریه نیز گفت که آمریکا باید در سوریه باقی بماند تا اطمینان حاصل شود ایران خلاء ایجاد شده‌ ناشی از خروج احتمالی نیروهای آمریکا از این کشور را پر نمی‌کند.

این درحالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز بعد از ظهر یکشنبه در فلسطین اشغالی و  در نشست خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شرکت کرد.

پامپئو در پاسخ به سئوالی درباره آنچه «تهدید ایران» خوانده شد، با دفاع از رژیم اشغال‌گر قدس گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.»

پامپئو افزود: «ایجاد همکاری با متحدان نزدیکی مانند شما، برای تلاش‌های ما جهت مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدا و مخرب ایران در سرتاسر غرب آسیا و قطعا سرتاسر جهان، حائز اهمیت زیادی است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.