رویترز گزارش داد، عمران خان، بازیکن سابق کریکت و بنیانگذار حزب "تحریک انصاف پاکستان" گفت: امروز ما بر سر یک تقاطع هستیم. زمان تغییر دادن سرنوشتمان و تفکرات بزرگ است.  

عمران خان همچنین از طرحی ۱۱ بندی سخن گفت که دوره‌ جدیدی از سعادت را برای پاکستانی‌ها پس از انتخابات پارلمانی که او امید دارد در آن پیروز شود، به ارمغان می‌آورد.

او در جمع حدود ۱۰۰ هزار تن همچنین گفت پاکستان "به سمت ویرانی حرکت می‌کند" اما طرح او به ایجاد جامعه‌ای منصف‌تر و هدایت پاکستان به سوی مسیری که برای نخستین بار توسط محمد علی جناح، پدر این ملت پیش‌بینی شده است، کمک خواهد کرد.  

رهبر اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان گفت اگر به نخست‌وزیری انتخاب شود مدارس و بیمارستان‌هایی در سطح جهانی در سراسر این کشور می‌سازد و کشاورزان می‌توانند وام‌های ارزان دریافت کنند.

او همچنین به ساخت پنج میلیون واحد مسکونی برای فقرا اشاره کرد که نوعی اشتغال‌زایی و تحریک اقتصاد است.  

عمران خان همواره از منتقدان سرسخت نواز شریف، نخست‌وزیر عزل شده پاکستان بود. شریف سه دوره نخست‌وزیر ماند و نهایتا با حکم دادگاه عالی برکنار شد اما حزبش همچنان قدرت را در دست دارد.

مشکلات شریف می‌تواند به تقویت کمپین عمران خان در آستانه انتخابات کمک کند. همزمان قرار است یک دادگاه ضد فساد پاکستان درباره پرونده دیگری از شریف حکم صادر کند.

عمران خان پیش‌بینی کرده است که شریف پیش از انتخابات، احتمالا در ژوئیه، زندانی شود.  

وی امید دارد با پیام ضد فسادش، همراه با سخنان ضد آمریکایی و نمایش تصویری از مظلومیت شجاعانه، بتواند در این کشور ۲۰۸ میلیونی به نخست‌وزیری برسد.

یکی از حامیان او در تجمع انتخاباتی لاهور می‌گوید: عمران خان به ما وعده "پاکستانِ جدید" را داده است و این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم.

با این حال نواز شریف، این رهبر اپوزیسیون پاکستان را متهم می‌کند که بازیچه دست ارتش قدرتمند پاکستان شده است که یدی طولایی در مداخله در سیاست پاکستان دارد.

خان اتهام همدستی با ارتش را رد می‌کند و ارتش هم تاکید دارد نمی‌خواهد در سیاست‌های دوره مدرن دخالتی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.