تاس گزارش داد، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: شامگاه یکشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با اعضای دولت روسیه دیدار کرد. پوتین در سخنانش از تمام اعضای کابینه و مقام‌های دولتی بابت دستیابی به نتایجی که در دستورکار روسیه قرار داشت، تشکر کرد.

او گفت: رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد دوره شش ساله ریاست جمهوری عملکرد خوبی برای مقابله با چالش‌های جدید و تحولات فوق‌العاده هم در عرصه داخلی و هم خارجی داشتیم.

پسکوف به نقل از پوتین گفت: قاطعیت و سازگاری، آمادگی برای انجام مسؤولیت و اجرای تصمیمات بر اساس رویکردهای کنونی از سوی دولت مورد نیاز بود و اعضای دولت این خصوصیات را نشان دادند. عملکرد کابینه خوب بود، به عنوان یک تیم واقعی از آنها تشکر می‌کنم.   

دولت کنونی در سال ۲۰۱۲ تشکیل و دیمیتری مدودف به عنوان نخست‌وزیر منصوب شد و اندکی تغییرات هم در ساختار کابینه به وجود آمد. امروز که دوره تصدی کنونی رئیس‌جمهوری روسیه منقضی می‌شود، کابینه باید استعفا کند و مقام‌های آن تا زمان تشکیل دولت جدید در سمت‌هایشان باقی می‌مانند.

رئیس‌جمهوری روسیه یکشنبه ابراز امیدواری کرد که دولت با همان سرعت همیشگی تا زمان تشکیل کابینه جدید فعالیت کند. او گفت: مهم است که رویکردهای به روز داشته باشید و از ادامه عملیات‌ها خصوصا در عرصه توسعه اطمینان حاصل کنید. من خواستار حمایت، حس مسؤولیت‌پذیری و حرفه‌ای گری شما هستم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.