بوزداغ روز چهارشنبه در جمع اعضای انجمن کارآفرینان مستقل ترکیه(موسیاد) در آنکارا، در واکنش به اقدام رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) افزود: اظهارات دیروز دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مایوس کننده و اقدام او نادرست بود.

وی بیان کرد: آمریکا با اقدام نادرست، هدفی خوب را دنبال می کند ولی این رویکردی اشتباه است.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد آمریکا تصمیم گرفته تا برنامه جدید‌ی را در قبال ایران دنبال کند که مرحله اول آن با خروج از برجام عملی شد و در مرحله دوم نیز تحریم هایی علیه ایران اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: انجام مراحل سوم و چهارم اقدام آمریکا هنوز مشخص نیست و باید منتظر باشیم.

به گزارش ایرنا، توافق ایران، روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که در سال 2015 به دست آمد، درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که به نام برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) شناخته می شود.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ و دولت جدید آمریکا، این تعهد از سوی واشنگتن اجرا نشده و در عمل با ایجاد جنگ روانی، منافع ایران را در این توافق به گروگان گرفته اند در حالی که ایران بر اساس 11 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده است.

دونالد ترامپ سه شنبه(دیروز) در سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج می شود.

این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبرو شد و اعلام کردند که به برجام پایبند می مانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.