المیادین گزارش داد، فواد معصوم در مورد اقدام اخیر ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: اعتقاد ندارم که جنگ رخ خواهد داد ولی ممکن است مناقشاتی به وجود آید.

وی در مورد انتخابات عراق گفت: مهمترین مسئله در این انتخابات این است که در مورد زمان برگزاری آن توافق شده است.

فواد معصوم با بیان اینکه همه اقشار مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد، افزود: اجباری برای حضور مردم پای صندوق های رأی وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور عراق افزود: با توجه به اینکه اکثریت جمعیت عراق را شیعیان تشکیل می دهند سمت نخست وزیری برای آنها خواهد بود، ولی ممکن است در مورد ریاست جمهوری و مجلس توافقاتی صورت گیرد.

معصوم با بیان اینکه صفحه جدیدی میان بغداد و اربیل گشوده شده است، عنوان کرد: همه ما برای تثبیت وحدت در کشور تلاش می کنیم.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد: احزاب کردی که وارد انتخابات شده اند شعار جدایی از عراق نخواهند داشت و من از همه شهروندان در اقلیم کردستان و سایر مناطق می خواهم که در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار داشت: من به مفهوم اکثریت ملی و عدم حذف هر کدام از طرف ها در انتخابات تمایل دارم و ما نیاز به برخی اصلاحات در دولت داریم؛ چرا که تداوم شرایط فعلی دشوار خواهد بود.

معصوم گفت: ما می خواهیم روابطمان با عربستان، ایران و ترکیه خوب باشد و ما با هیچ کدام از این کشورها خصومت نداریم.

رئیس جمهوری عراق در مورد عدم نامزدی خود در انتخابات پیش رو گفت که هیچ مانع سیاسی در کار نبوده و خواسته فرصت را به دیگران بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.