خبرگزاری فلسطین الیوم گزارش داد، شماری از سفرا و نمایندگان کشورهای اروپایی در سرزمین‌های اشغالی مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی را که قرار است فردا دوشنبه برگزار شود، تحریم کرده‌اند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی حدود ۸۰ دعوتنامه برای دیپلمات‌ها و سرکنسول‌های حاضر در اسرائیل برای مشارکت در مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا ارسال کرده‌ است و این در حالی است که نیمی از افرادی که به این مراسم دعوت شده‌اند اعلام کرده‌اند که در آن حضور نخواهند یافت.

بر اساس این گزارش، نمایندگان آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا از جمله کسانی هستند که عدم تمایل خود برای حضور در مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس را اعلام کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، قرار است طی مراسمی سفارت این کشور را از تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله &#۳۹;ارنونا&#۳۹; در شهر قدس منتقل کند.

استرالیا، آلمان، ایرلند، مالت، پرتغال، لهستان، سوئد، انگلیس و فرانسه و همچنین بیشتر کشورهای اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک نیز در این مراسم حضور پیدا نمی کنند و مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس را تحریم کرده اند.

قرار است یک هیئت آمریکایی برای حضور در این مراسم به اسرائیل سفر کند. ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش جارد کوشنر در راس این هیات هستند و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا و ۱۲ عضو کنگره نیز این هیات را همراهی می کنند. بر اساس برخی گزارش ها، ترامپ در این مراسم حضور نخواهد یافت اما احتمالا از طریق ویدئو کنفرانس زنده یا ویدئویی از پیش ضبط شده، به مناسبت این مراسم سخنانی را ایراد خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.