روسیا الیوم گزارش داد، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در واکنش به اظهارات فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه  اتحادیه اروپا درخصوص بازداشت مخالفان در این کشور تصریح کرد: این اظهارات مناسب نیست و به کانال‌های رایزنی و همکاری‌ موجود میان مصر و اتحادیه اروپا که در چارچوب شفافیت و احترام متقابل است  خدمتی نمی‌کند.

ابوزید تاکید کرد: نگرانی‌هایی در مورد ابعاد مختلف اوضاع حقوق بشر در اتحادیه اروپا وجود دارد که شامل سختی‌های بسیار و بدرفتاری‌هایی که اکثر مهاجران و پناهندگان از آن رنج می‌برند و نیز افزایش تاثیرات جنبش‌ها و احزاب راست افراطی و تظاهرات مربوط به نژادپرستی و تبعیض، خشونت و اظهارت تحریک‌آمیز می‌شود.

وی تاکید کرد: مصر کشوری قانون‌مدار است و از آزادی عقیده و بیان برخوردار است. هیچ شهروند مصری‌ به خاطر فعالیت در زمینه حقوق بشر یا انتقاد علیه دولت مصر بازداشت و یا محاکمه نشده است مگر این که جرمی را مرتکب شده باشد که طبق قانون باید مجازات شود.

احمد ابو زید همچنین اظهار داشت: مصر کشوری است که به حاکمیت قانون، استقلال دستگاه قضا و اصل تقکیک قدرت میان مقامات احترام می‌گذارد.

اتحادیه اروپا روز گذشته (چهارشنبه) بازداشت مخالفان و شخصیت‌هایی از جامعه مدنی در مصر پس از انتخاب مجدد عبدالفتاح سیسی به عنوان رئیس جمهور مصر را محکوم کرد؛ در همین راستا، سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: افزایش تعداد بازداشت مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی و وبلاگ نویسان طی هفته‌های گذشته در مصر امری نگران کننده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.