عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» به تحلیل انتخابات هیات رئیسه پرداخت و گفت: ما در حال حاضر و در هیات رئیسه حداکثر هستیم. قبل از انتخابات هیات رئیسه، قرار بود هر سه فراکسیون تا آخر بایستند. اما ولایی‌ها رسماً و با بلندگو اعلام کردند که به نفع لاریجانی کنار می‌روند.

او گفت: اعلام انصراف به نفع یک کاندیدا از پشت تریبون شاید خلاف آیین‌نامه نبود اما خلاف عرف بود چون در آن تبلیغات انجام شد. باید تنها اعلام می‌کردند که فراکسیون ولایی از انتخابات ریاست مجلس انصراف می‌دهد.

این عضو فراکسیون امید با انتقاد از عدم حضور زنان در هیات رئیسه، تاکید کرد: البته من به گزینه زنان رأی دادم و متأسفم که آن‌ها در انتخابات هیات رئیسه مجلس رأی نیاوردند.

هاشم‌زایی ادامه داد: از اینکه فراکسیون امید کاندیدای مستقل برای ریاست مجلس داشت، پشیمان نیستیم. از مجلس اول تاکنون تنها سالی که در انتخابات ریاست مجلس رقابت بود، امسال است. چه آن زمان که مرحوم آقای هاشمی رییس بود و چه بعد ازآن رقابت جدی برای انتخاب رییس نداشتیم؛ البته در یک انتخابات میان آقای حداد و لاریجانی رقابت ضعیفی بود. اما رقابت جدی در این ۴۰ سال اتفاق نیفتاده بود جز امسال که رقابت هم واقعی بود و هم جدی؛ منتها در آخر برخلاف صحبت‌هایی که شده بود، عمل کردند.

او گفت: با توجه به تبلیغاتی که علیه فراکسیون امید در بیرون از مجلس انجام‌شده بود، قدرت فراکسیون را نشان دادیم. جامعه متوجه شد که ما اکثریت را در مجلس نداریم و هم فراکسیون اکثریت در مجلس هستیم. بنابراین انتظارات باید بر اساس توان ما باشد و به نظر من پیام روشن است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: من معتقدم اگر دسترسی به بلندگوهای رسمی کشور عادلانه باشد باید صدای ما بلندتر از سایر جریانات سیاسی شنیده شود. اما متأسفانه الان عکس این موضوع صادق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.