کی روش که به همراه تیم ملی ایران در اردوی شهر استانبول ترکیه به سر می برد، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی افزود: باید به تیمی که در این شرایط تلاش و مبارزه می‌کند، احترام گذاشت.

وی تاکید کرد: ما ۲۴ بازیکن در کمپ داریم و چهار نفر نیز در حالت آماده باش هستند و تصمیم ما در خصوص ترکیب تیم ملی تا ۴ ژوئن(پس فردا) می تواند تغییر کند ولی این که آیا این لیست نهایی است یا خیر، در آن تاریخ مطلع خواهید شد و قبل از آن اسامی را اعلام نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بازیکنان حاضر اردوی تدارکاتی تلاش خود را می کنند، اما ممکن است در صورت لزوم، تغییراتی در ترکیب تیم انجام شود.

وی بیان کرد: کسانی در داخل ایران همواره تیم ملی را نقد می‌کنند، اما موقعی که نیاز به انجام بازی های دوستانه و پرادخت هزینه ها و پشتیبانی ملی داریم، سکوت اختیار کرده و ناپدید می شوند و آنها این نوع مشکلات را نادیده گرفته و وانمود می کنند که همه چیز رو به راه است، اما این طور نیست.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: بازیکنان، سرمربی، کادر فنی و برخی مسئولان تنها کسانی هستند که برای تیم ایران مبارزه می‌کنند، اما بقیه در رسانه‌ها به انتقاد می‌پردازند در حالی که آنها می‌دانند که ما پشتیبان نداریم و کسی نمی‌خواهد با ما بازی کند.

وی با بیان این که &#۳۹;متاسفانه برخی ادعا می‌کنند که ما با باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال مشکل داریم&#۳۹;، گفت: به هیج وجه چنین ادعایی درست نیست و من برای مربیان و بازیکنان این باشگاه ها احترام قائل هستم و تنها با کسانی که تهمت های جعلی را مطرح کرده و مسئولیت ناپذیری‌ خود را تحت پرچم این دو باشگاه پنهان می‌کنند، مشکل دارم.

وی خواستار پاسخ همه دلسوزان فوتبال ایران به این اتهامات و اظهارات دروغین و انتقادات شرم‌آور شد و ادامه داد: افرادی در تلویزیون تهمت هایی مانند فساد مالی و دزدی را در مورد فدراسیون عنوان کرده و می‌گویند رفتارهای غیرحرفه ای توسط سرمربی انجام می‌گیرد و من با آن ها مشکل دارم ولی آنها هرگز نمی‌گویند که چه کسانی فامیل خود را وارد باشگاه کرده اند و کدام افراد با بازیکنان تجارت می‌کنند و بار دیگر می‌گویم که من به این باشگاه ها احترام می‌گذارم و مشکلی با آنها ندارم.

وی در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که &#۳۹;آیا به تمام اهداف خود از اردوی ترکیه دست یافته است؟&#۳۹; اظهار کرد: خیر، این برنامه‌ای نبود که ما در نظر داشتیم و این واقعیتی است که همواره با آن مواجه بوده‌ایم و نتیجه آن چیزی نشد که انتظارش را داشتیم، اما به هر حال وظیفه ماست که از همه ظرفیت موجود مانند حضور در اردوی استانبول، امکانات و بازیکنان بهترین استفاده را بکنیم و هر روز برای پیشرفت و ترقی بکوشیم.

وی با بیان این که لغو بازی های تدارکاتی باید برای اتحاد و انسجام تیم ملی ایران الهام بخش باشد، اظهار کرد: بایستی بکوشیم از این مشکلات به عنوان منبعی برای تقویت روحیه و انگیزه بازیکنان و اهمیت تیم ملی استفاده کنیم و معتقدم که هیچ چیزی نمی‌تواند بر تیم تاثیر بگذارد، بلکه برعکس ما را برای انجام کارهای بهتر قوی تر می کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره لغو دو بازی‌ تدارکاتی تیم ملی با یونان و کوزوو در ترکیه گفت: مسئولان ورزش فکر می‌کنند جام جهانی خیلی راحت بوده و مسابقاتی که تاکنون انجام شده کافی است، اما متاسفانه چنین نیست.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رفت که در این اردو، چند بازی تدارکاتی انجام دهیم، اما این امر محقق نشد و با توجه به شرایط فعلی، باید بازیکنان را با حدس و گمان تعیین کنم و این اتفاق خوبی در مسیر آماده سازی تیم برای جام جهانی نیست.

وی با اشاره به تماشای مسابقه مراکش - اوکراین و ارزیابی یکی از حریفان ایران در جام جهانی گفت: این بازی برای برخی کارشناسان که فکر می‌کنند، فوتبال آسیا در حد جهان قرار دارد، مثال جالبی است چرا که برخی در زمان مربیگری خود در تیم ملی ایران خواستار اردوهای دو و سه ماهه می‌شدند، اما به نظر می‌رسد الان معتقدند که این برنامه لازم نیست.

وی درباره بازی‌ تدارکاتی ایران با ترکیه نیز بیان کرد: رقابت با ترکیه از لحاظ رشد و ترقی در روند آماده‌سازی تیم ایران بسیار مهم بود و من از عملکرد بازی بازیکنانم در مقابل ترکیه راضی هستم. هر چند که ما در این بازی دو گل خوردیم و در اوایل نیمه دوم، دومین گل را بر خلاف جهت بازی و موقعی که بر بازی حاکم بودیم، دریافت کردیم اما این اشتباهات همواره ممکن است که اتفاق بیفتد. 

کی روش افزود: مهمترین نکته بازی با ترکیه این بود که تیم ایران توانست در خانه ترکیه با ۵ و ۶ مهاجم و با خلاقیت بازیکنان خود ضمن حفظ توپ، موقعیت ایجاد کند و معتقدم که ما در مسیر درستی قرار داریم و همواره باید برای آماده سازی خوب تیم و انجام بازی‌های دوستانه فرصت بیشتری ایجاد کنیم، به بازیکنان احترام بگذاریم و نشان دهیم که از آن‌ها راضی هستیم.

وی در پاسخ به کسانی که از او و عملکرد تیم ملی و بازیکنان انتقاد می‌کنند، گفت: بازیکنان ما در خلال بازی برای گل زدن و برد تلاش می‌کنند و تیم ایران پس از حضور در روسیه از آمادگی لازم برای حضور در جام ملت‌های آسیا که قرار است در چند ماه دیگر برگزار شود، برخوردار خواهد بود و فکر نمی‌کنم سرمربی بعدی ایران، بیش از یک یا دو بازیکن برای آن رقابت‌ها تغییر دهد و اگر غیر از این رخ دهد، غافلگیر خواهم شد.

وی تاکید کرد: اگر سرمربی جدید ایران نزدیکان و دوستان خود را وارد تیم نکند، ۲۲ الی ۲۴ بازیکن کنونی در ترکیب برای جام آسیا قرار خواهند داشت و اگر او مانند گذشته، بازیکنانی را که بطری آب را لگد می‌زدند و حاضر نبودند وارد زمین شوند، بازی ندهد، تیم کنونی که آمادگی لازم را دارد، از شانس خوبی برای قهرمانی در آسیا برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران که از ۳۱ اردیبهشت ماه در اردوی کمپ باشگاه بشیکتاش در بخش آسیایی شهر استانبول و در منطقه ای به نام نوزات دمیر تاسیس لری به سر می برد، پس از ۴۴ سال، روز دوشنبه هفته پیش در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی ترکیه رفت و این بازی را با نتیجه ۲ بر یک واگذار کرد.

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به همراه ۲۴ بازیکن در اردوی ترکیه حاضر شده است، در نظر دارد با انجام بازی تدارکاتی دیگر با تیم ملی لیتوانی(۱۹ خردادماه)، تیم ملی ایران را برای مسابقات جام جهانی آماده کند.

ملی پوشان فوتبال کشورمان پس از اردوی استانبول، عازم روسیه میزبان بیست و یکمین دوره جام جهانی خواهند شد تا در روز ۱۹ خرداد ماه در آخرین مصاف تدارکاتی خود مقابل تیم لیتوانی قرار بگیرند.

رقابت های جام جهانی نیز از ۲۴ خرداد با رویایی تیم میزبان مقابل عربستان در دیدار افتتاحیه آغاز می شود و ۲۵ خرداد ماه نیز تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در ورزشگاه شهر &#۳۹;سن پترزبورگ&#۳۹; مقابل تیم مراکش(مغرب عربی) قرار می گیرد.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی در روز ۳۰ خرداد ماه در شهر کازان روسیه به مصاف تیم ملی فوتبال اسپانیا می رود و در روز چهارم تیر ماه نیز با تیم فوتبال پرتغال در شهر سارانسک دیدار خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در گروه B رقابت های جام جهانی روسیه با مراکش، پرتقال و اسپانیا هم گروه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.