چندین رسانه روسی بدون نام بردن از منابع دیپلماتیک روسیه، اعلام کرده اند که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هفته گذشته در سفر به پیونگ یانگ، از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه دعوت کرد.

ریانووستی به نقل از منبع ناشناس خود نوشت: احتمالا رئیس جمهوری روسیه و رهبر کره شمالی در شهر ولادی وستوک در حاشیه همایش اقتصادی شرق که روزهای ۱۱ تا ۱۳ ماه سپتامبر (۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه آینده) برگزار می شود، با هم دیدار می کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وزیر امور خارجه روسیه که به &#۳۹;پیونگ یانگ&#۳۹; سفر کرده بود روز پنجشنبه با &#۳۹; کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

دو طرف در آن دیدار در مورد روابط دو جانبه، اوضاع شبه جزیره و مسائل بین المللی مورد علاقه دو کشور با یکدیگر بحث و گفت و گو کردند.

در آن دیدار &#۳۹;لاروف&#۳۹; پیام &#۳۹;ولادیمیر پوتین&#۳۹; رییس جمهوری روسیه را به &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبر کره شمالی تحویل داد، پوتین در آن پیام با &#۳۹;بهترین آرزوها&#۳۹; برای رهبر کره شمالی، خواستار موفقیت دیپلماسی اخیر برای حل مسائل مربوط به شبه جزیره کره شده بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در آن دیدار از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه دعوت کرد، او به &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; گفت: «بسیار خوشحال خواهیم شد تا در مسکو از شما استقبال کنیم.&#۳۹;

لاوروف نخستین وزیر خارجه روسیه است که در ۹ سال گذشته به کره شمالی سفر کرده است.

وی روز پنجشنبه همچنین با &#۳۹;ری یونگ هو&#۳۹; همتای کره شمالی دیدار و گفت و گو کرد. 

دو کشور در سال جاری هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را جشن می گیرند.

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای کره شمالی خود گفت: روسیه در مذاکرات آمریکا و کره شمالی دخالت نمی کند ولی در عین حال خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه کره شمالی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.