روزنامه استار با درج عنوان &#۳۹;همه آنها خائن هستند&#۳۹; به فرمایش دیروز حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت امام(ره) اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران طی سخنانی علیه رژیم صهیونیستی، بر محو این رژیم از روی زمین تاکید کرد.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه اضافه کرد: آیت الله خامنه ای، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی منطقه توصیف کرد و کشورهای منطقه را که به مردم مظلوم فلسطین پشت کرده اند، خائن نامید.

به نوشته استار، رهبر ایران همچنین در واکنشی دوباره نسبت به خروج آمریکا از برجام به سازمان انرژی اتمی دستور داد تا در اسرع وقت آمادگی های لازم را برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را در چارچوب برجام فراهم کند.

این رسانه دستور رهبر انقلاب در زمینه فعالیت های هسته ای ایران را پاسخ عملی به عهدشکنی و خروج آمریکا از برجام توصیف کرد و نوشت: رهبر ایران دستور داد برخی مقدمات دیگر را که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دستور آن را داده است، از امروز آغاز شود.

روزنامه حریت نیز با درج عنوان &#۳۹;سخنان خامنه ای در خصوص هسته ای که جهان را شوکه کرد&#۳۹; نوشت: رهبر ایران همزمان با بیست و نهمین سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی در سخنانی بر ادامه فعالیت های هسته ای ایران تاکید کرد و انصراف از این موضوع را غیر ممکن دانست.

به نوشته این رسانه، سخنان رهبر ایران نوعی بدبینی را نسبت به کشورهای اروپایی نشان می داد به طوری که ایشان اظهار داشتند: از برخی حرف های بعضی از دولت های اروپایی این طور برمی آید که اینها توقع دارند، ملت ایران هم تحریم ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته ای خود که نیاز قطعی آینده کشور است، دست بکشد و همین محدودیت هایی که بر آن تحمیل کرده اند را بپذیرند و من به این دولت ها می گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد.

روزنامه خبرتورک از دیگر رسانه های ترکیه بود که فرمایش رهبر انقلاب را منعکس کرد و با انتخاب عنوان &#۳۹;رهبر ایران دستور غنی سازی هسته ای را صادر کرد&#۳۹; سخنان روز گذشته رهبر انقلاب را منتشر کرد.

این رسانه نوشت: رهبر ایران دستور آمادگی لازم به سازمان انرژی اتمی به منظور آغاز فعالیت های غنی سازی هسته ای را صادر و تاکید کرد که ایران به هیچ عنوان از فعالیت های هسته و نظامی خود دست بر نخواهد داشت.

روزنامه جمهوریت با درج عنوان &#۳۹;دستور هسته ای خامنه ای&#۳۹;به تشریح فرمایش دیروز آیت الله خامنه رهبر معظم انقلاب در حرم امام(ره) پرداخت و سخنان ایشان در خصوص موضوعات هسته ای را شوکی به کشورهای غربی دانست و نوشت: به گفته رهبر ایران کمک‌کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل، امروز درصدد تحمیل شکل معیوبی از برجام بر کشور هستند و مدام تبلیغ می کنند که اگر این نشود، جنگ می‌شود، این همان خواست دشمن است.

به نوشته این رسانه، رهبر ایران برنامه قطعی خارجی ها را ایجاد آشوب در ایران عنوان و به صراحت اعلام کرد که سر آنها قطعاً به سنگ خواهد خورد.

شبکه خبر.۷ نیز با درج عنوان &#۳۹;حرف های بسیار چالش برانگیز (آیت الله) خامنه ای&#۳۹; به تشریح مواضع قاطع رهبر انقلاب در خصوص برجام و فلسطین پرداخت و نوشت: آیت الله خامنه ای با قاطعیت کامل، کشورهایی که به فلسطین پشت کرده اند را خائن نامید و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی یک غذه سرطانی بدخیم در منطقه است و باید از منطقه خارج شود.

روزنامه صباح از دیگر رسانه های نزدیک به حزب حاکم ترکیه عنوان &#۳۹;دستور تولید سانتریفیوژ از (آیت الله) خامنه ای&#۳۹; به انعکاس فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت و نوشت: رهبر ایران به صراحت و قاطعیت تمام تاکید کرد که ایران در فعالیت های هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

به نوشته صباح، رهبر ایران سازمان انرژی اتمی را موظف کرد تا مقدمات لازم جهت راه اندازی سانتریفیوژها را در چهارچوب برجام فراهم کند که این دستور وی نشانگر جدیت ایران در مقابله با آمریکا است.

شبکه ان.تی.وی نیز با درج عنوان &#۳۹;آیت الله خامنه ای رهبر ایران دستور هسته ای را صادر کرد&#۳۹; به تشریح فرمایش رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر ایران دستور از سرگیری فعالیت های هسته ای را یه سازمان انرژی اتمی صادر کرد.

این رسانه اضافه کرد: آیت الله خامنه ای در سخنانی صریح اعلام کرد که ملت و دولت ایران به هیچ عنوان تحمل نمی کنند که هم در تحریم باشند و هم فعالیت های هسته ای را تعلیق کنند.

ان.تی.وی نوشت: به گفته آیت الله خامنه ای، &#۳۹;فشار اقتصادی، روانی و عملی&#۳۹; سه هدف دشمنان علیه ایران است تا از این طریق بر کشور سیطره پیدا کنند اما به فضل الهی مانند گذشته ناکام خواهند ماند.

روزنامه آکشام نیز از دیگر رسانه های مشهور ترکیه است که با درج عنوان &#۳۹;دستور خامنه ای مبنی بر تولید ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ&#۳۹; خلاصه ای از فرمایش دیروز مقام معظم رهبری را در صدر اخبار مهم خود قرار داد و نوشت: آیت الله خامنه ای هدف آمریکا از فشار اقتصادی را حربه ای برای رو در رو کردن دولت و ملت ایران با یکدیگر معرفی کرد و با قاطعیت از ناکامی خارجی ها در پیگیری این نقشه خبر داد.

آکشام در ادامه، دستور رهبر معظم انقلاب به سازمان انرژی اتمی مبنی بر فراهم کردن مقدمات لازم برای آغاز غنی سازی را اقدامی معنادار در راستای جدیت ایران در بازگشت به دوران پیش از برجام توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز(دوشنبه) در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، سخنان مهمی را بیان کردند که تحمل نکردن تحریم و حبس هسته ای همزمان و موظف کردن مسئولان سازمان انرژی هسته ای در فراهم کردن سریع آمادگی های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو در چارچوب برجام از محورهای فرمایش معظم له بود که مورد توجه رسانه های خبری ترکیه قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.