نشریه آمریکایی نیویورکر در گزارشی مبسوط از جزئیات جدیدی از تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط با کشورهای عرب خلیج فارس برای همکاری در جهت مقابله با نفوذ ایران و همچنین تخریب توافق هسته ای (برجام) پرده برداشت.

براساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبردار شدند که تماس هایی تلفنی میان مقام های صهیونیست و امارات متحده عربی همچنین یک مقام ارشد این کشور با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

همچنین این گزارش فاش کرد که هیلاری کلینتون چه در زمانی که وزیر خارجه باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بوده و چه در زمان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری از همکاری عربستان سعودی و امارات با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) برای مقابله با نفوذ ایران خبر داشته است.

در همین راستا، مقام هایی از رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ملاقاتی محرمانه که از دولت اوباما نیز مخفی مانده بوده، در قبرس داشته اند و دولتمردان آمریکایی گمان می کنند که شخص نتانیاهو نیز در این ملاقات که بر موضوع مقابله با توافق هسته ای متمرکز بوده، شرکت کرده است.

نشریه نیویورکر همچنین در این گزارش از تلاش رژیم صهیونیستی برای برقراری ارتباط با تیم ترامپ در زمان رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ خبر داد.

براساس این گزارش، نتانیاهو از دوستان نزدیک پدر جرد کوشنر داماد ترامپ است و از این طریق مقام های صهیونیستی با تیم رئیس جمهوری آمریکا ارتباط برقرار کرده اند.

پیشتر نیز گزارش هایی درباره ارتباط امارات متحده عربی با مقام های صهیونیست در راستای مقابله با ایران و برجام منتشر شده بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس اوایل سال جاری از دیدار نتانیاهو با «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن خبرداد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک رستوران به همراه همسر خود با العتیبه شام خورده و گفت و گویی داشته است.

همچنین گزارش دیگری پیشتر فاش کرد که العتبیه روابط دوستانه ای با «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن دارد و حتی درمر از او دعوت کرده بود که در سخنرانی نتانیاهو علیه ایران در کنگره آمریکا شرکت کند. اما العتیبه این دعوت را محترمانه رد کرده بود.

نتانیاهو در سال ۲۰۱۲ نیز در نیویورک دیداری با العتیبه و «شیخ عبد الله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.